עדת תביעה בהולילנד מועמדת לתפקיד פרקליטת מחוז ת"א

אם עו"ד רינה מיוחס תזכה במכרז לתפקיד, היא עשויה למצוא את עצמה בסיטואציה שבה יהיה עליה להעיד במשפט הולילנד - בזמן שהיא אחראית על ניהול התיק

עו"ד רינה מיוחס, שנמצאת ברשימת עדי התביעה בתיק הולילנד, המנוהל על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, מתמודדת במכרז על תפקיד פרקליט מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה - כך נודע ל"גלובס". עו"ד מיוחס (58) מכהנת כיום כמנהלת מחלקת מקרקעין בפרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי).

בשבוע שעבר חשף "גלובס" את שמותיהם של 6 מהמתמודדים במכרז לרשת את עו"ד אלה רובינק, פרקליטת מיסוי וכלכלה, שפורשת אחרי 11 שנה בתפקיד. בין המתמודדים: עו"ד ד"ר מאור אבן-חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ועו"ד ליאת בן-ארי מפרקליטות מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, שנחשבים כמועמדים המובילים.

אם עו"ד מיוחס תזכה במכרז לתפקיד, היא עשויה למצוא את עצמה בסיטואציה שבה יהיה עליה להעיד במשפט הולילנד - בזמן שהיא אחראית על ניהול תיק השחיתות עצום-הממדים, מתוקף תפקידה כפרקליטת מיסוי וכלכלה.

הקשר של עו"ד מיוחס לפרויקט הנדל"ן העצום בירושלים - שלטענת הפרקליטות בנייתו קודמה באמצעות כספי שוחד שהועבר מיזמיו לבכירים בעיריית ירושלים - נובע מכך שבתקופה הרלוונטית היא שימשה כיו"ר ועדת הערר במועצה הארצית לתכנון ובנייה. במסגרת תפקידה כיו"ר ועדת הערר קיבלה מיוחס את דעותיהם של התושבים נגד הבנייה בהולילנד ודנה עם שאר חברי הוועדה בעררים שהוגשו על פרויקט הולילנד.

ב-21 באפריל 2010 זומנה עו"ד מיוחס למשטרה במסגרת חקירת פרשת הולילנד. בחקירתה סיפרה מיוחס, בין היתר, כי היא זוכרת פנייה של חבר ועדת הערר, שביקש להסתייג מההחלטה לאפשר ליזמי הולילנד להגדיל את מספר יחידות הדיור בפרויקט ב-20%.

"הבהרתי שלא מקובל עליי ששר יכתיב לנציג שלו (לחבר ועדת הערר - ח' מ') כיצד להצביע", אמרה מיוחס לחוקרים. באחד המסמכים שהוגשו כראיה בתיק הולילנד, כתבה מיוחס כי קיימת תמונה עגומה למדי על הדרך שבה טופלה התוכנית בעיריית ירושלים.

מקורבים לעו"ד מיוחס מסרו ל"גלובס" כי עדותה במשטרה בתיק הולילנד הייתה טכנית בעיקרה, וכי היא זומנה לחקירה כדי להגיש החלטה של ועדת הערר בנוגע לפרויקט. המקורבים מסרו עוד כי עדיין לא ברור אם עו"ד מיוחס תצטרך להעיד במשפט הולילנד.

עו"ד מיוחס היא אחותו של עו"ד יוסי כהן, מעוה"ד המוכרים במדינה. מיוחס החלה לעבוד בפרקליטות ב-1988, ומאז היא מילאה שורת תפקידים במחלקה הפיסקלית ובמחלקה האזרחית. ב-1995 שימשה מיוחס כמ"מ נציג שר המשפטים בוועדה הארצית לתכנון ובנייה תל-אביב. ב-1997 היא מונתה לנציגת שר המשפטים במועצה הארצית לתכנון ובנייה וליו"ר ועדת הערר במועצה הארצית. לפני כ-5 שנים מונתה מיוחס לתפקיד מנהלת מחלקת מקרקעין בפרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי) ומאז היה מכהנת בתפקיד.