גילה אדרעי בכנסת: "למה כולם נגדנו? איפה האמפתיה?"

(עדכון) - יו"ר ועד עובדי הרכבת: "מנכ"ל הרכבת אמר לי על השביתה, 'מתאים לי'" ■ נציג הנהלת הרכבת: "ועד עובדי הרכבת מנע אתמול מעובדים שהגיעו לעבודה להתחיל לעבוד; הם נהגו באלימות" ■ נציג העובדים: "אנחנו ועד מתון"

ועדת הכלכלה קיימה היום (ד') דיון מיוחד בעקבות השיבושים ברכבת בימים האחרונים, עקב השביתה הפראית של ועד העובדים בראשות גילה אדרעי. אתר "גלובס" מעביר את הדיון בשידור חי. בדיון הסוער הטיחה אדרעי האשמות קשות בהנהלת הרכבת ודרשה שיו"ר הרכבת יתנצל על כך שכינה את העובדים "ברברים ופושעים". הדיון הסתיים ללא החלטות אלא רק בקריאה של יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל-שאמה הכהן, להימנע מפגיעה בציבור.

חדשות אחרונות בנושא השיבושים ברכבת:

ביה"ד: גילה אדרעי "בוטה"; נקנסה ב-10,000 שקל

דעה: הסוציאליזם החזירי של אדרעי - סרטן ארגוני קטלני

גם היום שיבושים ברכבות: צעירה התאבדה בקפיצה למסילה בהרצליה

"לא משביתים רכבות ברוב מדינות העולם. גם במדינות כמו רומניה שבהן הרכבות לא יעילות - לא משביתים", אמר ח"כ הרב ישראל אייכלר.

אדרעי נכחה בדיון ודיברה בקול צרוד. "באנו לפה כואבים", היא אמרה. "חיפשנו פתרון אפילו להעלות את הנוסעים בחינם היום כדי לפצות את הנוסעים אבל אני לא רשאית לעשות זאת. הנהלת הרכבת אטומה, אנחנו במאבק הזה כבר שנה וחצי".

אדרעי טענה שמנכ"ל הרכבת אמר לה "מתאים לי" כשהיא איימה בשביתה, והוסיפה: "אני מוכנה לעבור על זה בדיקת פוליגרף".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה-הכהן שאל אותה מדוע היא המשיכה את השביתה לאחר שביה"ד הורה לעובדים לחזור לעבוד. "תראה לי אחד שאומר שאני הוריתי לו לא לעבוד אחרי הוראת ביה"ד", ענתה אדרעי. "גם אנחנו מתוך ביהמ"ש עשינו טלפונים ואמרנו לעובדים לחזור לעבוד".

מטעם הנהלת הרכבת נכח בדיון ירון זפט, היועץ המשפטי של הרכבת, שאמר כי אדרעי ביזתה את ביהמ"ש אתמול. "ביהמ"ש קבע אתמול שוועד העובדים הפר 3 צווים שיפוטיים בזה אחר זה", אמר זפט. הוא הקריא ציטוטים מהכרעת ביה"ד אמש, בה נכתב בין היתר כי עובדי הרכבת "נהגו בהפקרות".

זפט הטיח האשמות קשות באדרעי: "ועד עובדי הרכבת מנע מעובדים שהגיעו לעבודה להתחיל לעבוד. הם התנהגו באלימות".

שאמה שאל את נציג משרד התחבורה בדיון היכן שר התחבורה ישראל כץ. הנציג ענה כי "משרד התחבורה בתמונה כל הזמן". אדרעי התפרצה פעמים רבות בדיון ואף הוזהרה ע"י שאמה, אך באחת הפעמים היא התפרצה כלפי נציג מש' התחבורה ואמרה: "ניסיתי לדבר עם שר התחבורה והוא ניתק לי בפנים!". נציג משרד התחבורה הכחיש את דבריה של אדרעי ואמר ששר התחבורה ניסה לקבוע פגישה מספר פעמים ערב השביתה, כדי למנוע אותה.

נציג נוסף של ועד העובדים צעק בדיון: "אנחנו ועד מתון אבל טוחנים איתנו מים כבר שנה וחצי במאבק הזה". אדרעי הרימה גם כן את קולה והוסיפה: "למה כולם נגדנו? למה אין אמפתיה?".

נציגי העובדים בראשות אדרעי טענו כי "ישנם עובדים ברכבת שמשתכרים 17-21 שקל לשעה". בשנה שעברה, נזכיר, אמרה אדרעי כי היא משתכרת 8,000 שקל בחודש, אך לאחר שתלושי שכר שלה נחשפו והוכיחו כי היא משתכרת 14-23 אלף שקל בחודש (בשל שעות נוספות) - התעוררה סערה תקשורתית בנושא.

נציגי ועד העובדים הבטיחו לערער על החלטת ביה"ד שהטיל קנסות על בכירי הוועד ועל אדרעי, בעוד ששאמה הבטיח לבדוק מדוע הושעו היום 8 עובדים.

"הציבור איתנו"

"אני לא יודעת למה זה יצא כל-כך רע?", אמרה אדרעי בראיון לגל"צ הבוקר, תוך שהיא מתייחסת לאיחור שלה אתמול לבית הדין. "מה רצו? שאפעיל רכבת מיוחדת שתביא אותי לתל-אביב? הזמנו אוטובוס, התארגנו, ונסענו לבית הדין. לא יצאתי לנופש, כל הוועד היה בצפון והתאחד שם כדי להוריד הוראות במקרה שנצטרך בזמן השביתה".

אדרעי הוסיפה כי "הייתי מנותקת מפלאפונים. אני לא מבינה למה זה ביזיון שיש סכסוכי עבודה, כשיש לי אישור מההסתדרות להשבית את הרכבת - 48 שעות מראש. הציבור איתנו, הוא מבין שזו תשתית ציבורית".