ניו-יורק, ניו-יורק: קבלו טעימה ממיטב התצוגות בתפוח הגדול

ג'יזל עושה כבוד לאלכסנדר וונג, מארק ג'ייקובס מפתיע עם עושר של גזרות וטקסטורות בהשראת המאה ה-17 ודונה קארן נשארת נאמנה לנושאים אקטואליים ■ התצוגות מהתפוח הגדול לעונת סתיו-חורף 2012 שהתקיימו השבוע

האנדרוגנית: דונה קארן

בקולקציה שהציג הפעם, גיבש בית האופנה דונה קארן סגנון קשוח ומאופק, עם ניחוח חריף של אנדרוגניות עירונית. הגזרות הנשיות התאפיינו הפעם דווקא בצללית ליניארית, ארוכה, ישרה וחדה, במראה חמור סבר בצבעוניות אפלה, שחורה וחלקלקה. אלה הפכו את המראה היוניסקסי למופת של מראה נשי מוקפד ואופנתי והעידו כי מעמדו של בית האופנה כאחד המובילים והנחשבים ביותר בזירה הניו-יורקית אינו מופרך.

אופנה, דונה קארן / צלם: רויטרס
 אופנה, דונה קארן / צלם: רויטרס

הגיאומטרית: BCBG

קולקציות השמלות שמציג מדי עונה מקס עזריה הן אלגנטיות ומלאות באפשרויות. בדגמים שהוא מעצב, הוא שואף להעניק ללובשת נוכחות בולטת, בלי לגרום לה להיראות עשויה יתר על המידה, כך שלרוב השמלות שלו גם הופכות מיידית לסמל של תחכום ולפריט חובה בארון עבור הנשים אנינות הטעם ברחובות ניו-יורק ובחוג הסילון הבינלאומי. הפעם, הוא משכלל ומקצין אותן על-ידי שילובן של צורות גיאומטריות, בבדים גמישים, שהתזוזה של מי שלובשת אותן מעוררת אותן לתחייה ומשוות למראה ממד חדש של נינוחות אופנתית.

אופנה, BCBG / צלם: רויטרס
 אופנה, BCBG / צלם: רויטרס

הרומנטית: מארק ג'ייקובס

את ההתאהבות המחודשת בסגנון אופנתי טהור, צבעוני, תמים וכיפי, יהיה חייב עולם האופנה לגרסאות המוצלחות שפיתח מארק ג'ייקובס לז'אנר. זוהי קולקציית הנשים המעניינת והמוצלחת ביותר שהוצגה בשבוע האופנה הניו-יורקי. אל תוך הצלליות הקלאסיות הישנות, יצק ג'ייקובס תכנים נשיים חדשים שהפכו כל מראה על המסלול למופת של אלגנטיות אופנתית. כמעט לאורך כל הקולקציה, הוא העדיף לשלב (שלא לומר להעמיס) בטקסטורות ובצבעים שתיבלו גם את מערכת הלבוש הרגועה ביותר והפכו אותה למלאה בשיק. במילים אחרות, ג'ייקובס הצליח להזכיר לנו למה אנחנו כל-כך אוהבים להתלבש.

אופנה, מארק ג'ייקובס / צלם: רויטרס
 אופנה, מארק ג'ייקובס / צלם: רויטרס

האורבנית: אלכסנדר וונג

בקולקציית סתיו-חורף 2012 שהציג אלכסנדר וונג, הוא ממשיך להשחיז את חזונו האסתטי הקודר ולהפגין אינטרפרטציה מתוחכמת ללבוש פונקציונלי. אם לשפוט על-פי מראה הדוגמניות ששלח אל המסלול, דומה כי השימוש הנרחב שלו בעורות בגימורים שונים, מבריקים יותר או פחות, בשילוב ניטים כסופים, לצד סריגים מעניינים - הפכו את הקולקציה הזו לאחת היפות והלבישות של העונה הבאה. על אף שהיא אינה נוהגת לצעוד יותר על המסלול, את התצוגה הדרמטית חתמה הדוגמנית (והמיליארדרית) ג'יזל בונדשן כמחוות כבוד למעצב.

ספורט-אלגנט: ויקטוריה בקהאם

מהצד השני של העולם, הצליחה הדיווה הבריטית לחשוף לעונת חורף 2012-2013 קולקציה ששילבה בהצלחה בין אופנה נשית אלגנטית לאופנה ספורטיבית מעניינת. לא פלא שרבים רואים בפריטים שהיא מציעה מדים אולטימטיביים לחיים אורבניים, לתושבי מטרופולינים כדוגמת ניו-יורק או פריז. בשביל מי שיש לו שאיפות לעצב אופנה, בקהאם היא דוגמה מצוינת לנתח את האופן שבו מותגי אופנה נבנים או משווקים בהצלחה יתרה.

אופנה, ויקטוריה בקהאם / צלם: רויטרס
 אופנה, ויקטוריה בקהאם / צלם: רויטרס

החושנית: בטסי ג'ונסון

חופש, חושניות ורומנטיקה הם האלמנטים המרכזיים המאפיינים את הקולקציה הבוהמיינית של החורף הבא על ידי בטסי ג'ונסון. המעצבת האמריקאית לאו דווקא נוהגת לעצב על-פי רעיונות או נושאים מוגדרים שמשתנים מדי עונה - היא מעדיפה לפתח את החזון האסתטי, השובב, החצוף והצעיר שלה וליצור המשכיות מקולקציה אחת לשנייה ומצליחה להשתלב יפה עם האווירה הכללית של הטרנדים המשתנים. גם הפעם, העיצובים שלה הם על-זמניים שאינם משוחררים מהבחנה מגדרית והקולקציה סקסית ועדכנית. אפילו המשבצות הסקוטיות מצליחות תחת ידה להיראות מעניינות.

אופנה, בטסי ג'ונסון / צלם: רויטרס
 אופנה, בטסי ג'ונסון / צלם: רויטרס

מתקשטים

החורף הוא שעתם הגדולה של האביזרים המשלימים. אם לשפוט על-פי שבוע האופנה בניו יורק, גם בחורף הבא מעצבי העל יתאמצו להוציא את פריטי הלבוש הנלווים כמו תיקים, נעליים וכובעים מהמסגרת הכל-כך מוקפדת שלהם. התוצאה לא רעה בכלל ונעה בין שילובים בין קווים נקיים המדגישים את האלגנטיות לבין גרסאות מעודכנות הטובלות בהידור ישן ומהוות חלק בלתי נפרד מהלך הרוח המעודכן.