תיק הנכסים בחו"ל גדל ב-22 מיליארד ש' ברבעון הרביעי

מתחילת 2011 עלה שווי תיק הנכסים של תושבי ישראל בחו"ל בכ-27 מיליארד שקל ומנגד נרשמה ירידה של כ-30% בשווי המניות בארץ

ברבעון הרביעי של 2011 עלה שווי תיק הנכסים של תושבי ישראל בחו"ל בכ-22 מיליארד שקל והסתכם בכ-306 מיליארד שקל. רכיב המניות בחו"ל גדל בכ-18 מיליארד שקל עד לרמה של 149 מיליארד שקל, שילוב של זרם ההשקעות נטו של 9 מיליארד שקל במניות זרות, בעיקר של משקיעים מוסדיים, ועליית מחירי המניות בבורסות בחו"ל בהיקף דומה. כך נמסר היום (ד') מבנק ישראל.

בנוסף נרשמו עליות בשווי אחזקות אג"ח הזרות (2.5 מיליארד שקל), וברכיב הפיקדונות בחו"ל. גם פיחות השקל מול הדולר (3%) השפיע ברבעון הרביעי, על הגדלת שווי התיק בשקלים.

מתחילת השנה עלה שווי תיק הנכסים של תושבי ישראל בחו"ל בכ-27 מיליארד שקל: עלייה של כ-12 מיליארד שקל ברכיב המניות בחו"ל - בעיקר כתוצאה מזרם השקעות נטו של משקיעים מוסדיים - במקביל לעליות בשווי אג"ח הזרות בהיקף של כ-10 מיליארד שקל ועלייה בפיקדונות בהיקף של כ-5 מיליארד שקל.

יתרת המניות שמחזיק הציבור בתיק הנכסים בארץ הצטמקה ברבעון הרביעי של 2011 בכ-2 מיליארד שקל עד לרמה של 384 מיליארד שקל, בהמשך למגמת הירידה בשווי תיק המניות בארץ מתחילת השנה. מימושים של כ-2.7 מיליארד שקל קוזזו חלקית בעליות של המניות בבורסה. מתחילת השנה הסתכמה הירידה בשווי תיק המניות של הציבור בתל-אביב בכ-164 מיליארד שקל (כ- 30%), כתוצאה מהירידה הניכרת במחירי המניות בבורסה בארץ.

בסך הכל גדל שווי תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור בישראלי בכ-2.1% ברבעון הרביעי ועמד בסוף דצמבר על כ-2.5 טריליון שקל. ב-2011 כולה, ירד ריאלית שווי תיק הנכסים בכ-3%.