"מניות עם שווי שוק נמוך בארה"ב יזנקו ב-20% השנה"

אנליסטי המניות סאטיה פראדומן מוסיף וטוען כי מניות עם שווי שוק נמוך ירדו בחדות ב-2011 וצפויות לטפס בשנה הקרובה ■ ממליץ בעיקר על חברות טכנולוגיה בתחום המוליכים למחצה וחברות שירותים

לאור השיפור המתמשך בנתונים הכלכליים של ארה"ב ולאחר שהמדדים המרכזיים בוול סטריט הציגו עלייות מרשימות מתחילת השנה - שהעידו למעשה על התאיבון הגובר לסיכון של המשקיעים, סאטיה פראדומן, מנהל מחלקת המחקר ואנליסט מניות בחברת סירוס, ממליץ כעת להשקיע דווקא במניות עם שווי שוק נמוך, שלדעתו יזנקו בממוצע בכ-20% בשנה הקרובה.

לטענתו של פראדומן, בתקופה זו לחברות עם שווי שוק נמוך קיים פוטנציאל רווח גדול יותר מאשר חברות גדולות עם שווי שוק גבוה. פראדומן למעשה צועד נגד הזרם, שכן מרבית האנליסטים טענו בעבר כי המניות עם השווי שוק נמוך ימשיכו את המגמה השלילית שהחלו ב-2011. כלומר, הציבור ימשיך למכור את המניות הללו גם ב-2012.

מנגד, פראדומן טוען כי "עונת המכירות" של המניות הללו הסתיימה כבר בסוף 2011, וכעת הם ייחלו במהלך עליות שיימשך לפחות כ-12 חודשים ובסופו הם ירשמו עליות של לפחות 20%.

פראדומן מבסס את טענתו על ההנחה כי בשנה הקרובה יחל שיפור ניכר בארה"ב הן בתנאי האשראי הבנקאי והן בתנאי הנזילות - שני עמודי התווך שעליהן מתבססים חברות עם שווי שוק נמוך.

"במידה ושוק האשראי ימשיך להשתפר, חברות עם שווי שוק נמוך יעלו בחדות ויובילו את המדדים המרכזיים, כך שזה לא הזמן לרדוף אחר מניות בלו-צ'יפ", אומר פראדומן שבין היתר שימש בעברו גם כמנהל מחלקת המחקר במריל לינץ.

יחד עם זאת, פראדומן מציין גם כי בשווקים עדיין קיימת עצבנות, בעיקר בשל משבר החוב האירופי שמאיים לגרור גם את כלכלת ארה"ב לעבר מיתון, אך עם זאת הוא ממליץ להגדיל את ההשקעות במניות עם שווי שוק נמוך ובעיקר כאלה המשתייכות לסקטור המחזורי. כלומר, חברות השירותים, האלקטרוניקה, הקמעונאיות בנקי השקעות וחברות העוסקות בפיתוח שבבי המוליכים למחצה - "כל אלה חטפו חזק ב-2011 ונסחרות עם דאון-סייד".