צפו: תשובה מכר דירה אחרונה בפלאזה ב-30 מ' ד'

בדירה 3.5 מפלסים, והיא משקיפה על הסנטרל פארק ■ תשובה רכש את מלון הפלאזה בשנת 2004 תמורת 675 מיליון דולר

את כל מי שעוד פינטז על דירה בפלאזה של יצחק תשובה בניו-יורק נעדכן, כי בשבוע שעבר נמכרה הדירה האחרונה שנותרה בפרויקט היוקרתי, מתוך 182 הדירות שהוצעו למכירה לאחר שיפוצו של המלון. הדירה נמכרה בסכום של כ-30 מיליון דולר על ידי חברת אלעד גרופ, הנמצאת בשליטתו של תשובה. העסקה במחיר הזה בולטת על רקע ההאטה שחלה בשוק דירות היוקרה בניו-יורק בשנים האחרונות, ולנוכח המצב הכלכלי בארה"ב.

קצת על הדירה שנמכרה: מן המרפסת בקומה ה-20 נשקף נוף עוצר נשימה ומתחתיה נפרש הסנטרל פארק במלוא הדרו. הדירה עוצבה (ארכיטקטונית ועיצוב פנים) על ידי בתו של תשובה - האדריכלית גל נאור. הרוכשים, זוג אדריכלים בעצמם מלוס אנג'לס, יוכלו לשוטט בין 3.5 מפלסי הדירה המרוהטים קומפלט בפריטים של ג'ורג'טי, וכשהם יביטו למעלה הם יוכלו להבחין בנברשות מבית סייט לואי מפריז. כמו כן יוכלו בעלי הדירה החדשים להתענג על חפצי האומנות שפזורים בה, אשר נאספו מגלריות שונות בארצות הברית.

תשובה רכש את מלון הפלאזה בשנת 2004 תמורת 675 מיליון דולר - סכום אשר נחשב בשעתו לגבוה מאוד. הרעיון של תשובה היה פשוט: לשפץ את המבנה ההיסטורי אשר שימש עד אז כבית המלון בלבד ולייעדו לשלוש מטרות מרכזיות: דירות יוקרה, חדרי מלון, ומרכז מסחרי יוקרתי.

על פי הערכות, הדירות בפרויקט נמכרו תמורת סכום כולל של כ-1.5 מיליארד דולר לפני מספר חודשים פתח במרכז המסחרי של הפלאזה, הסלבריטי שף טוד אינגליש את ה-Food Hall - מסעדת יוקרה המשלבת סגנונות בישול ומאכלי גורמה ממטבחים עם השפעות שונות (אסייאתי וצרפתי) כמיטב המסורת של בתי הכלבו היוקרתיים בחו"ל דוגמת ההרודס בלונדון.