"הצפנת כרטיסי אשראי זולה פי 15 מהוצאות פריצה"

אודי ויזנר, מנכ"ל וריפון ישראל: "הסיכון בעולם אבטחת כרטיסי האשראי אינסופי, אבל אבטחת מידע היא מסוג הדברים שאף אחד לא אוהב להתעסק איתם"

"הסיכון בעולם אבטחת כרטיסי האשראי אינסופי. הצפנת נתוני כרטיסי אשראי זולה בממוצע פי 15, מההוצאות והקנסות הנובעות מפריצה וגניבה. אבל אבטחת מידע היא מסוג הדברים, שאף אחד לא אוהב להתעסק איתם". כך אמר אודי ויזנר, מנכ"ל וריפון ישראל, והציג נתון שלפיו בארצות הברית, 80% מכל בתי העסק שנתגלתה אצלם פריצה וגניבת נתוני כרטיסי אשראי, חדלו להתקיים תוך שנה.

ויזנר דיבר בכנס אבטחת תשלומים ברשתות הקמעונאיות, שערכה היום (ג') וריפון ישראל. קולין וויטאקר, סמנכ"ל בוויזה אירופה, אמר בכנס כי "אבטחת מידע חיונית, על מנת להגן על כמות הנתונים הרגישים הגדולה, המאוכסנת בשיטת הפס המגנטי של כרטיסי האשראי, ומיושמת כיום בישראל. בייחוד כעת, לקראת הגברת השימוש בטכנולוגיית הכרטיס החכם (EMV), אשר יוטמע בישראל בעתיד".

הקמעונאים נדרשים כעת על ידי חברות האשראי לשדרג את אבטחת התשלומים, ולעמוד בדרישות תקן PCI DSS. וריפון הציגה בכנס פתרון להקטנת היקף תכולת העבודה הנדרשת בהסמכה לתקן. זאת, באמצעות הפרדה מלאה בין קבלת התשלום בכרטיס אשראי בצורה מאובטחת - לבין הפעילות השוטפת של התוכנה הקמעונאית בנקודת המכירה, ע"י הפעלת מסוף תשלום מאובטח בחיבור בטוח לקופות בית העסק, אשר בו יבוצעו פעולות האשראי.