אובמה לקונגרס: יש צורך בחקיקה נוספת שתסייע לכלכלה

נשיא ארה"ב קרא לקונגרס להמשיך בחקיקה שתעזור לכלכלה האמריקנית, בדומה להארכת הטבות המס לעובדים ■ "במקום לבזבז את החודשים הקרובים בעימותים פוליטיים מזוייפים, אני מקווה שנוכל להשקיע זמן במעמד הביניים האמריקני"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קרא היום (ג') לקונגרס להמשיך בחקיקה שתעזור לכלכלת ארה"ב לצאת מהמשבר, על ידי העברת חוקים נוספים בדומה להארכת הטבות המס לעובדים.

"יש עוד הרבה שאפשר לעשות, ויש הרבה זמן לעשות את זה", אמר אובמה בבית הלבן, כשהוא מתייחס לבחירות לנשיאות שיתקיימו בסתיו הקרוב. הוא אמר שהקונגרס צריך לאמץ עוד חלקים מהאג'נדה שלו, כמו עזרה במימון משכנתאות לבעלי בתים ועזרה בייצוא לעסקים קטנים.

עוד אמר אובמה כי על הקונגרס להעביר את "חוק באפט", לפיו אמריקנים עם הכנסה של יותר ממיליון דולר ישלמו מס של 30%, וכי הבית הלבן ימשיך במאמציו לעזור לכלכלה בלי צורך בהתערבות הקונגרס.

"במקום לבזבז את החודשים הקרובים בעימותים פוליטיים מזוייפים ולהתרכז בבחירות הקרובות, אני מקווה שנוכל להשקיע זמן במעמד הביניים האמריקני", אמר אובמה.

זאת, לאחר שבשבוע שעבר העבירו הקונגרס והסנאט את הצעת החוק להארכת הטבות המס לעובדים עד סוף 2012, כמו גם למניעת קיצוצים בשכר לרופאים והארכת תוקף דמי האבטלה לאמריקנים הנמצאים תקופה ארוכה מחוץ למעגל העבודה. הצעת החוק תפחית בהדרגה את המשך המקסימלי של הטבות למובטלים מ-99 שבועות ל-73 שבועות. אם ההצעה לא הייתה עוברת המס היה עולה ל-6.2% בחודש מארס. כיום המס על שכר העובדים עומד על היקף של 4.2%.