אגף שומות מקרקעין בצפון: "עמוס לחצי שנה"

בהודעה שעברה למינהל נכתב: "לא נוכל לתת מענה בזמן סביר. בעוד חצי שנה נבחן מחדש את יכולתנו" ■ השמאי הממשלתי: "באגף הצטבר עומס חריג"

בימים שבהם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מדבר על המשך שיווקי קרקע מסיביים והממשלה ממשיכה לפעול להגדלת היצע הקרקעות, מתברר כי ההצהרות לא תמיד תואמות את המציאות בשטח.

ל"גלובס" נודע כי מנהל לשכת חיפה והצפון באגף שומת מקרקעין שלח הודעה למינהל מקרקעי ישראל שלפיה אנשי המינהל מתבקשים לא להעביר שומות ראשונות אל אגף שומת המקרקעין במחוז הצפוני וזאת עקב "עומס עבודה גבוה". בהודעה שעברה למינהל נכתב: "אין ביכולתנו לתת לכם מענה בזמן סביר". לא מדובר בימים אחדים, הבקשה של אגף שומת המקרקעין מתייחסת לחצי השנה הקרובה: "בקשתי זו היא לטווח זמן של חצי שנה. בתום התקופה נבחן מחדש את יכולתנו".

מצוקת כוח האדם בכל הקשור לתכנון, למתן שומות ולפעולות נוספות הקשורות לענף הנדל"ן אינה חדשה ויזמי נדל"ן מתלוננים לא פעם על כך שפעולות פשוטות הנחוצות לקידום פרויקטים או לפתרון מחלוקות מתעכבות פרקי זמן בלתי סבירים.

"הלשכה תמשיך לבצע שומות"

מהמינהל נמסר בתגובה: "מבדיקתנו עולה כי השמאי אכן הודיע על עומסים בעבודה. עם זאת, מנהל המינהל יצר קשר עם השמאי הממשלתי הראשי והוסכם כי בניגוד להודעת משרד המשפטים, תמשיך הלשכה לבצע שומות עבור המינהל. בד בבד, מנהל לשכת חיפה והצפון הונחה להיפגש עם מנהלי מחוזות חיפה והצפון במינהל לצורך קביעת נוהלי עבודה לתקופה הקרובה עד לצמצום העומס הקיים בלשכה".

מדוברות משרד המשפטים, בשם השמאי הממשלתיהראשי, נמסר בתגובה: "בלשכת צפון של אגף שומת מקרקעין הצטבר עומס זמני חריג. בשל כך, פנה מנהל הלשכה המחוזית למינהל בבקשה לצמצם ולדחות את קבלת התיקים. הנושא הובא בפני השמאי הממשלתי הראשי שהחליט כי בשלב זה הלשכה הצפונית תמשיך לקלוט תיקים ועבודות מהמינהל, אולם יגובש מתווה עבודה עד שיצטמצמו הפערים שנוצרו בגין העומס".