מאחורי הקלעים ב"הארץ": שוקן אישר את המודעה נגדו

גורם המעורה בפרטי הסכסוך ל"גלובס": "כל הכבוד לעמוס שוקן שהסכים לפרסם מודעה כזאת בעיתון שלו. אני לא חושב שאף מו"ל אחר בישראל היה מסכים לפרסום של מודעה כזאת נגדו בעמוד הראשון של העיתון שלו"

מו"ל הארץ עמוס שוקן אישר בעצמו את פרסום המודעה של ועד עיתונאי הארץ נגדו בעמוד הראשון של העיתון הבוקר. זאת לאחר מספר שיחות עם מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא, שבסופן החליט שוקן לעלות את מחיר המודעה, שהתפרסמה על פני רבע עמוד, מ-13 אלף שקלים ל-17 אלף שקלים - כך נודע לגלובס. "בשום רגע לא שקלתי לא לפרסם את המודעה", אמר היום עמוס שוקן ל"גלובס".

ביום חמישי פנתה אגודת העיתונאים בתל אביב למחלקת המודעות של "הארץ " וביקשה לפרסם מודעה בעמוד הראשון. זאת, מבלי שנמסר למחלקה באיזה מודעה מדובר ומה יהיה תוכנה. מכיוון שמדובר במודעה של אגודת העיתונאים, זכתה זו לתעריף מיוחד שעמד על 13 אלף שקלים.

ואולם, מרגע הגעת המודעה למחלקת המודעות, הודיעו לאגודה שהם יצטרכו לקבל את אישור ההנהלה או המערכת לנוסח כפי שמקובל לגבי מודעות פוליטיות. זמן קצר לאחר מכן, התקשר מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא, לעמוס שוקן ויידע אותו על כך שהוא מסר לפרסום מודעה על סכסוך העבודה.

בעקבות השיחה פנה שוקן למחלקת המודעות בבקשה לראות את המודעה ולברר את התנאים שסוכמו בין הצדדים. "קיבלתי את המודעה ממחלקת המודעות, ביררתי את התנאים, התקשרתי ליוסי בר מוחא ואמרתי לו שלא נפרסם את המודעה בעמוד הראשון בסכום שנאמר לו במחלקת המודעות, ושזה צריך להיות סכום גבוה יותר. בהתחשב באגודה נקבתי ב-17 אלף שקלים", אמר היום שוקן לגלובס.

"אמרתי ליוסי שהוא יכול גם לפרסם בעמוד 3 במחיר אחר. יוסי אמר סיכמתי על עמוד ראשון וזה מה שאני רוצה", הוסיף שוקן.

גורם המעורה בפרטי השיחה בין השניים סיפר היום לגלובס, כי בתגובה לשאלה של בר מוחא, אם העלאת מחיר המודעה בעוד 4,000 שקלים היא "הסיפור", ענה שוקן בבדיחות כי "הוא רוצה לגמור את 700 אלף השקלים שהאגודה הקצתה לסכסוך העבודה". בר מוחא מצידו ענה לשוקן כי התשובה הזאת רק "הכניסה לו יותר אמביציה וכי הוא יעלה את הסכום מ-700 אלף שקל למיליון שקלים".

גורם נוסף המעורה בפרטי הסכסוך והמו"מ המתנהל בין ההנהלה לוועד העיתונאים של הארץ ואגודת העיתונאים אמר היום לגלובס, כי "כל הכבוד לעמוס שוקן שהסכים לפרסם מודעה כזאת בעיתון שלו. אני לא חושב שאף מו"ל אחר בישראל היה מסכים לפרסום של מודעה כזאת נגדו בעמוד הראשון של העיתון שלו. זאת תעודת כבוד לשוקן כעיתונאי".

אתמול הסתיימה תקופת הצינון של סכסוך העבודה שהוכרז על ידי עו"ד אילן בומבך שמלווה את ועד העובדים של העיתון. המשמעות היא כי עובדי העיתון יכולים להתחיל ולנקוט בצעדי השבתה חלקיים ומלאים בעיתון. ביום ראשון תתקיים אסיפת חירום של העובדים על גג מערכת הארץ ובה יוחלט באילו אמצעים לנקוט. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אגודת העיתונאים בתל אביב החליטה לפני שלושה שבועות לאשר 700 אלף שקל לצרכי השבתת העיתון.