נשיא הבנק העולמי: "חבילת החילוץ ליוון - רק משיכת זמן"

רוברט זווליק לא מאמין שיוון תצליח לעמוד ביעדים של תוכנית החילוץ ■ הוא מסייג את דבריו בכך שעדיין מוקדם מדי לקבוע ■ זווליק גם מפנה אצבע מאשימה כלפי גרמניה שלא תומכת במדינות החלשות

נשיא הבנק העולמי רוברט זווליק, שמסיים את תפקידו בעוד כחודשיים, לא ממש משכונע מחבילת החילוץ שהוענקה ליוון בשבוע שעבר על ידי האיחוד האירופי וטוען שהיא בסך הכל דוחה בקצת את הגורל הידוע מראש של יוון. את הדברים אמר זווליק בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

"עדיין מוקדם מדי לקבוע מה יהיה, כי יש הרבה דברים שתלויים ביוונים עצמם", אמר זווליק בראיון. "האיחוד האירופי התמודד עם יוון כאילו הייתה מקשה אחת, אבל הצלחת התהליך צריכה להיבדק גם מול מדינות נוספות כמו איטליה וספרד". נשיא הבנק העולמי חושב שאיטליה, ספרד ופורטוגל לא צריכות חבילות חילוץ על מנת לשרוד את המשבר.

"המצב שונה אצל כל מדינה ובעצם יש לך 3 בעיות שמחוברות ביחד", אמר זווליק. "אצל חלק מהמדינות הבעיה העיקרית הינה גובה החוב, אצל חלק אחר הבעיה היא ההשלכות של המשבר על מערכת הבנקאות שלהם ואצל חלק נוסף הבעיה הינה חוסר התחרות".

נשיא הבנק העולמי מפנה גם אצבע מאשימה כלפי גרמניה במיוחד שנראה כי היא לא מספיק תומכת באותן מדינות שהעבירו את הרפורמות. "מה שאני מנסה לומר, בהתחשב בפוליטיקה הקיימת במספר מדינות במזרח התיכון, הוא שברגע ומדינה מצליחה לאשר רפורמות על המדינות הגדולות באירופה כמו גרמניה להביע תמיכה גורפת במהלך".