מניית היום: מזנקת ב-5.5% לאחר שהודיעה על התרחבות

קולפלנט תספק קולגן אנושי רקומביננטי למטרת שילובו במוצרים של Eyegenix

חברת קולפלנט , המפתחת מוצרים ופתרונות רפואיים מבוססי קולגן אנושי המיוצר בשיטות של הנדסה גנטית בצמחי הטבק, הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות עם חברת Eyegenix מארה"ב, המפתחת שתלי קרנית סינטטיים.

על פי ההסכם תספק קולפלנט קולגן אנושי רקומביננטי למטרת שילובו במוצרים של Eyegenix. הסכם סופי ככל שייחתם, מהווה הסכם ראשון למכירת חומר גלם ללקוח המפתח ומייצר מוצר סופי.

בעקבות ההודעה רושמת מניית קולפלנט עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה.

רישיון השימוש אשר יוענק ל-Eyegenix יהיה בלעדי לשימושים מסחריים ובתמורה תקבל קולפלנט תקבולים בגין הקולגן ותמלוגים בגין מכירות Eyegenix. על פי מזכר ההבנות, נקבע עוד כי חברת Eyegenix תתחייב לרכישת כמות מינימאלית שנתית של הקולגן המיוצר על ידי קולפלנט על פני כל תקופת ההסכם, קרי 5 שנים. בכוונת שתי החברות לחתום על הסכם אספקה מחייב בתוך 90 יום.

קולפלנט מבססת פעילותה על שיתופי פעולה עם חברות מובילות לפיתוח מוצרים לתחום האורתופדיה והקרדיולוגיה ועל פיתוח מוצרים באופן עצמאי. החברה החלה ברבעון הרביעי של 2011 בניסוי קליני ראשון לטיפול בפצעים כרוניים בחולי סוכרת עם יעד להשגת אישורי CE לשני מוצרים לריפוי פצעים במהלך שנת 2012.

יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט, מציין כי "חתימת הסכם אספקה ראשון מסוג זה, מהווה אבן דרך חשובה לקולפלנט, המעידה על שימוש הולך ומתרחב בקולגן שמייצרת החברה למטרת שימוש כחומר גלם מרכזי במוצרים לריפוי רקמות. יש כיום בעולם כ-10 מיליון חולים הזקוקים להשתלת קרנית במטרה להציל את מאור עיניהם ועקב מחסור בקרניות מתורמים נוצר כאן פוטנציאל שוק משמעותי למוצר של Eyegenix המבוסס על הקולגן של קולפלנט. במקביל, החברה ממשיכה במאמציה להביא להבשלת מוצריה לשלב של מסחור הטכנולוגיה ומוצרי הקולגן המבוססים עליה באירופה".