בכיר ב'פד': יש לפרק את חמשת הבנקים הגדולים בארה"ב

ריצ'רד פישר, ראש שלוחת הפדרל ריזרב בדאלאס, טוען כי JP מורגן, גולדמן זאקס, מורגן סטאנלי, בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ התחזקו מדי בעקבות המשבר הכלכלי ויש לפרקם

חמשת הבנקים הגדולים בארה"ב הם חזקים מדי ויש לפרקם, כך אמר היום (ד') ראש שלוחת הפדרל ריזרב בדאלאס, ריצ'רד פישר. לדבריו, המשבר הפיננסי של השנים האחרונות הביא את JP מורגן, גולדמן זאקס, מורגן סטנלי, בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ לעמדה חזקה יותר מבעבר.

"לאחר המשבר, לחמשת הבנקים הגדולים היה ריכוז גדול יותר של פקדונות מאשר לפני המשבר", אמר פישר בארוע במקסיקו סיטי. "לדעתי הכוח של הבנקים הגדולים הוא גדול מדי".

פישר מתבסס על רפורמת דוד-פרנק וחוק הגנת הצרכן, על פיהם רגולטורים יכולים לפרק גופים פיננסים גדולים, אולם מציב בכך מכשולים רציניים לפעולה כזו. "מטרת דוד-פרנק הייתה להקטין את הריכוזיות והכוח, ואנחנו משתמשים במושג 'גדול מדי מכדי ליפול'. באופן מעוות, בנקים עכשיו אפילו גדולים יותר - הם גדולים מדי כדי להכשל", אמר פישר.

"אנחנו מתחילים לראות יותר צריכה", המשיך פישר. "אנחנו מונעים על ידי צריכה בארה"ב ואנחנו מתחילים לראות צמיחה בכלכלה. אנחנו פחות מודאגים בנוגע למיתון". דבריו בנושא מגיעים לאחר שמדד אמון הצרכנים הגיע השבוע לשיא של שנה. סקטור השירותים בארה"ב, המהווה כשני שליש מהפעילות הכלכלית במדינה, הציג בינואר צמיחה מרשימה גם הוא. עוד הוא אמר כי האינפלציה נמצאת תחת שליטה.

בנוגע לסיכונים לכלכלת ארה"ב, אמר פישר כי ההתפתחויות באירופה ממשיכות להדאיג, כאשר המועצה האירופית חוזה הצטמקות של 0.3% בכלכלת גוש האירו ב-2012.