משרד המשפטים האמריקני: נתבע עוד כ-18 מיליארד דולר מ-BP

זאת לאחר שבסוף השבוע הגיעה ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום (BP) להסדר מול הנפגעים העיקריים בדליפת הנפט, במסגרתו תשלם להם כ-7.8 מיליארד דולר

לאחר שבסוף השבוע הגיעה ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום (BP) להסדר מול הנפגעים העיקריים בדליפת הנפט שהתרחשה מאסדת הקידוח שלה במפרץ מקסיקו לפני כשנתיים, כעת טוענים גורמים בממשל האמריקני כי "זה לא סוף הסיפור" והוא מתכוון לתבוע כ-18 מיליארד דולר נוספים מ-BP.

כאמור, חברת בריטיש פטרוליום (BP) הגיעה להסדר בסוף השבוע בהיקף של 7.8 מיליארד דולר בתביעה הייצוגית שהוגשה נגדה בעקבות דליפת הנפט הגדולה שהתרחשה במפרץ מקסיקו בחודש אפריל 2010. קבוצת התובעים מורכבת מאנשי עסקים ודייגים שטענו כי דליפת הנפט פגעה להם בעסקים בצורה קשה.

היום (ה') משרד המשפטים האמריקני הודיע כי למרות ההסדר שהתגבש, חברת BP עדיין לא שילמה על כל הנזק שהיא גרמה, הן לסביבה והן למגזר העסקי באזור מפרץ מקסיקו. "בשל העובדה כי BP הפרה חוקים רבים והתרשלה בעבודתה אנו מתכוונים לתבוע ממנה את מלוא הסכום שיידרש כדי לנקות את האזור הפגוע", אמרו גורמים במשרד המשפטים.

בנוסף, משרד המשפטים הודיע גם כי הוא ממשיך את החקירה נגד ענקית האנרגיה, במטרה לבחון האם לחברה יש גם אחריות פלילית לגבי אירוע הדליפה שבמסגרתו נהרגו כ-11 מעובדי החברה ודלפו יותר מ-4.9 מיליון חביות נפט לים וגרמו לנזק סביבתי רב.