צפו: החזייה של FIX נבחרה לפרסומת הסקסיסטית ב-2011

ויצו העניק את "אות הקלון" למפרסם הסקסיסטי ביותר ב-2011 לפרסומת של FIX, הקוראת לנערות לצלם עצמן בחזייה ולהעלות את התמונות לפייסבוק ■ באומן-בר-ריבנאי: "הנערות בסך-הכול התבקשו להצטלם כשהן מחזיקות את המודעה של FIX"

"אות הקלון" למפרסם הסקסיסטי ביותר ב-2011 ניתן לפרסומת של חברת FIX (גיבור סברינה) באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. ארגון ויצו העניק את "התואר" לפרסומת של FIX לחזיות, הקוראת לנערות לצלם את עצמן בחזייה ולהעלות את התמונות לדף הפייסבוק לתחרות נושאת פרסים.

לדברי הוועדה שבחנה, הפרסומת של FIX חוצה קו אדום בהחפצת גוף האישה ובהצגתו כאובייקט מיני. "מודעה זו חוצה קו אדום, משום שהיא מעודדת נערות וקטינות להשתתף באופן אקטיבי ובזוי בשיווק מוצר בדרך שמתייחסת אל נשים כאל אובייקט מיני. יש חשש שהדחיפה להצטלם בצורה 'מדליקה' תתפרש בצורה קיצונית ותקבע בקרב בני-נוער את התפיסה שניצול גוף האישה לגיטימי", נימוקי הבחירה.

אחרי FIX דורגו הפרסומות של גולדסטאר-טמפו (מקאן-אריקסון), פרופורציה מרכז רפואי (ארועטי-ברמן GPS), מטבחי דו-איט (אליקים הרמן-נהרדעא), AXE דיאורדורנט לגבר -יוניליוור ישראל (מקאן-אריקסון).

הוועדה, שהורכבה מנציגות תקשורת, אקדמיה וארגוני נשים, סקרה אלפי פרסומות ודירגה את המבזות ביותר. "אות הקלון" ניתן באירוע שקיימה ויצו בכנסת בשיתוף הוועדה לקידום מעמד האישה, לרגל יום האישה 2012 שיתקיים ביום חמישי, 8 במארס.

לדברי יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת: "כדי למכור חזייה לא צריך להפשיט ילדות! ההנחה ש'מין מוכר' גובה מחיר כבד מדי של פגיעה בכבוד האישה ובחירותה ובהנצחת נחיתותן של נשים בכל תחומי החיים".

"חבורת צדקניות"

יוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי שהפיק את קמפיין FIX, מסר בתגובה: "חבל שחבורת הצדקניות לא הבינה את מהות הקמפיין. בניסיונה של ויצו לחולל כותרות היא פוגעות בציבור עליו היא מתיימרת להגן. בפרסומת לחברת חזיות לא התבקשו נשים להצטלם בחזייה כפי שטעו להבין בויצו, אלא בסך-הכול להצטלם כשהן מחזיקות את מודעת החזייה של FIX. מוטב היה לו ארגון ויצו היה משקיע את משאביו בקידום המטרות אותן הוא אמור לקדם, במקום לעסוק בפרובוקציות זולות, מביכות ומבישות ולבזבז את זמנם של חברי הכנסת".

ארגון ויצו העניק את "אות הקלון" בשנה שעברה לקמפיין קניון ארנה (באמצעות זרמון-גולדמן). בשנים קודמות הוענק "אות הקלון" גם לפרסומת למי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

צפו בתמונות ובסרטוני הוידיאו של "הזוכה" והמועמדים הסופיים.

ויצו חושפת את עשרת הפרסומות הסקסיסטיות של 2012
 ויצו חושפת את עשרת הפרסומות הסקסיסטיות של 2012

הפרסומת של ישראכרט

הפרסומת של גולדסטאר

הפרסומת של סנו ז'אבל

הפרסומת של לוריאל

לצפייה בסרטונים באתר פליקס

לצפייה בסרטונים הכי נצפים באתר פליקס