בועז הרפז: "במשטרה ובפרקליטות יודעים שלא זייפתי"

הרפז, האיש במרכז טיוטת דוח המבקר, מכחיש כי זייף את המסמך, מכחיש כי הודה בזיוף, וגם מזהיר את המערכת המשפטית והביטחונית שהוא יגן על עצמו בכל דרך

עד שהתפוצצה פרשת המסמך המזויף, שמו של סגן אלוף במילואים בועז הרפז היה מוכר רק למתי מעט, בעיקר בקהילת המודיעין. חקירת המשטרה קבעה כי בועז הרפז, קצין סיירת מטכ"ל לשעבר, זייף את מסמך גלנט לבדו.

"גם במשטרה וגם בפרקליטות יודעים שזה לא נכון", אמר היום (ג') הרפז, לראשונה מאז פרסום המסמך, בשיחה עם חדשות 2. "אני אומר לך שזה לא נכון, ומעבר לזה אני לא רוצה להוסיף. גם במשטרה וגם ובפרקליטות יודעים שאני לא זייפתי, ואף אחד לא קבע שאני זייפתי".

טיוטת דוח המבקר שנמסרה השבוע מוסיפה עומק לתמונה. הרפז, כך תואר שם, היה האיש למשימות מיוחדות של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. אשתו של אשכנזי, רונית, ועוזרו של אשכנזי, ארז וינר, הפעילו אותו. אשכנזי, כך לפי הדוח, ניסה בעדויותיו לגמד את הקשר ביניהם.

"לא הייתי איש שאסף בשביל אף אחד"

"אני חושב שאתם לוקחים חלקי הקלטות שמעוותים את התמונה", אמר הרפז בתגובה לפרסומים מתוך הדוח. "אני לא ראיתי את דוח המבקר ולא קיבלתי אותו. זה חלקי שיחות מעוותות שיצאו מכל הקשר בכלל, שלא מחוברות לקונטקסט הכללי שלהן, וזה פשוט לא נכון. לא הייתי איש שאסף בשביל אף אחד. אמרתי את הדברים במקומות הנכונים כשהייתי צריך לומר".

הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד הרפז, שייחס לו זיוף. מאז מתנהל משא-ומתן בין פרקליטו של הרפז, ד"ר יעקב וינרוט, לבין הפרקליטות, על הסדר טיעון שבינתיים לא הבשיל.

על האפשרות שבסופו של הוא יהיה היחידי שישלם מחיר משפטי על הפרשה השיב הרפז: "אני לוקח בחשבון הכול, ואני אגן על עצמי כמו שאתה היית מגן על עצמך".

גם בתשובות הקצרות של הרפז מועבר מסר ברור. לא רק לצופים, בעיקר לפרקליטות: לא כדאי לכם להעמיד אותי לדין. התמונה המכוערת שנחשפה עד עכשיו יכולה להיות רק הקדימון במקרה שבכירי צה"ל יעידו במשפט.

"מה שיידרש אני אעשה", מאיים הרפז, "בהתאם להמלצת עורכי דיני".