מינוי משה אשר יעלה לממשלה ביום א'; שטייניץ יתנגד

שטייניץ יעלה לממשלה ביום א' את מינוי אשר למנהל רשות המסים - ויצביע נגד

אחרי עיכוב של כחודש ימים, שר האוצר יובל שטייניץ יעלה לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב את מינויו של משה אשר למנהל רשות המסים - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי באופן חסר תקדים, שר האוצר עצמו יצביע נגד המינוי.

לא ברור מתי בפעם האחרונה בתולדות המדינה, אם בכלל, שר בממשלה ביקש לאשר מינוי של בכיר במשרדו - והצביע נגדו. הפרדוקס הזה נוצר בעקבות החלטת בג"ץ שחייבה את שר האוצר לעשות זאת, בניגוד לרצונו.

נזכיר כי ועדת האיתור למנהל רשות המסים - בראשות מנכ"ל האוצר לשעבר, חיים שני - פסלה את מועמדו של שטייניץ, משה טרי, ובחרה במשה אשר, אף על-פי שאשר מעולם לא כיהן כחבר הנהלת הרשות לעומת שאר המועמדים הסופיים.

עם זאת, שטייניץ סירב בתוקף למנות את אשר, בטענה כי אינו ניחן בכישורים הנדרשים לתפקיד. אשר פנה לבג"ץ שיכריע בסוגייה.

באופן תקדימי, בג"ץ הורה לשטייניץ להעלות את מינויו של אשר לאישור הממשלה. נציין כי שטייניץ אמנם חייב כעת להעלות את המינוי לאישור - אך הממשלה אינה חייבת לאשרו.

זו הסיבה שבמהלך השבועות האחרונים שטייניץ פנה לשרים בבקשה שיצביעו נגד המינוי.

ל"גלובס" נודע עוד כי שר המשפטים, יעקב נאמן, מתכוון דווקא לתמוך במינוי אשר. ההיכרות בין נאמן לאשר ארוכת-שנים: אשר התמחה במשרד עורכי הדין שייסד, הרצוג-פוקס-נאמן, בסוף שנות ה-90.

בסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסרבים להתייחס לסוגייה, הואיל ונתניהו עצמו נמנע מלהתייחס למקרה המביך. בעבור שטייניץ מדובר במבחן כוח.

משרד ראש הממשלה אישר את דבר העלאת הנושא לדיון. שר האוצר ושר המשפטים סירבו להגיב לידיעה.