"זה הזמן להשקיע בשווקים המתעוררים - יזנקו ב-15%"

קווין גארדינר, מנהל מחלקת אסטרטגיות בברקליס קפיטל, טוען כי השווקים המתעוררים ימשיכו לצמוח גם בשנתתים הקרובות ויניבו תשואה דו ספרתית ■ המדינות המועדפות עליו: ברזיל, רוסיה והודו

סביר להניח כי השווקים המתעוררים ימשיכו במגמת הצמיחה גם השנה ומדדי הברוסות המרכזיות במדינות אלו יניבו תשואה שנתית של לפחות 15%, כך טוען קווין גארדינר, מנהל מחלקת אסטרטגיות בברקליס קפיטל.

"מניות המשתייכות לסקטור השווקים המתעוררים צפויות לרשום עליות מרשימות בתקופה הקרובה ומכפילי הרווח שלהן מעידות על כך", אומר גארדינר. "הראלי בשוקי המניות שהחל בתחילת השנה וגרר את הדאו ג'ונס לעליות של כמעט 20% ואת מדד הבנצ'מרק של אירופה - STOXX Europe 600 לעליות בשיעור של 15%, הוא אינו התפיע כלכלנים רבים ואינו משולל יסוד".

גארדינר טוען כי בשל העובדה כי השווקים נכנסו למצב של רגיעה, הוא ממליץ עכשיו ללקוחותיו דווקא להגדיל סיכונים ולהעניק משקל גבוה יחסית להשקעות בשווקים המתעוררים כהשקעה לטווח ארוך, זאת במקום לנצל את הירידה ולצאת לגמרי מהשווקים. באופן ספציפי יותר, גארדינר מתייחס לברזיל, הודו ורוסיה כמדינות המועדפות עליו להשקעה לטווח ארוך.

בנוסף להמלצותיו לגבי השווקים המתעוררים, בנוגע לאירופה, גארדינר טוען שיש לחכות ולראות כיצד יסתיים השבוע ובמדה ויתברר כי "הטראומה היוונית" עומדת בפני סיום ועסקת חילופי האג"ח שם תצא לפועל, אז כדאי להיכנס בהדרגה גם לשווקים באירופה, שכן הם ידביקו את הפער מול ארה"ב.