מניית הערב: חברת מדיה הצונחת ב-24% בעקבות הפסדים

חברת המדיה פנדורה המפעילה רדיו אינטרנטי דיווחה על הפסד גדול מהצפי בדוחותיה הכספיים ■ מנכ"ל החברה: "בעתיד אני מאמין כי החברה תרשום רווחים בעקבות גידול במספר המנויים"

חברת המדיה פנדורה (סימול: P), צונחת הערב (ה') בכ-24% בוול סטריט, זאת לאחר שבדוחות הכספיים שפרסמה, היא דיווחה על הפסדים גדולים מהצפי.

החברה שהונפקה בוול סטריט רק בחודש יוני, מפעילה רדיו אינטרנטי פופלרי המבוסס על שידורים דיגיטליים. החברה ציפתה להפסד מתואם של 18-21 סנט למניה ולהכנסות של של 72-75 מיליון דולר, והאנליסטים אף צפו הכנסות גבוהות יותר של 87 מיליון דולר והפסד נקי של 2 סנט למניה.

יחד עם זאת משקיעי החברה התאכזבו כאשר בשורה התחתונה החברה דיווחה על הפסד של 8.7 מיליון דולר או 32 סנט למניה לעומת הפסד של 1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה העליונה החברה דווקא הפתיעה כאשר הכנסותיה זינקו ב-71% ל-81.3 מיליון דולר בעיקר בשל ההכנסות מפרסום ומהמנויים הרשומים לשירות שהיא מעניקה.

מנכ"ל החברה, סטיפוס קלאוס, הסביר את הצניחה ברווחים בכך שההוצאות טיפסו ביותר מ-80%, אך נשאר אופטימי לגבי העתיד. "בעתיד אני מאמין כי החברה תרשום רווחים מרשימים, זאת משום שהיקף משתמשי הסמארטפונים והטאבלטים גדל מיום ליום והוא צופה גידול במספר המנויים. נזכיר כי מניית החברה עלתה ב-43% מאז תחילת השנה.