הבוננזה של ניקוסיה: תכניס מעל 20 מיליון אירו מליגת האלופות

זה הסכום שהבטיחו עד כה הקפריסאים בעקבות ההעפלה לרבע גמר הצ'מפיונס; התקציב השנתי של המועדון? 10 מיליון אירו בלבד

ההפתעה המדהימה של אפואל ניקוסיה, קבוצת הכדורגל הקפריסאית שהעפילה אתמול לרבע גמר ליגת האלופות אחרי ניצחון בדו-קרב פנדלים על ליון, תכניס למועדון הקטן סכומי כסף שיסדרו אותו לשנים ארוכות. תקציבה השנתי של אפואל, לפי הצהרת הנשיא שלה, עומד על 10 מיליון אירו בלבד (פחות משל כמה קבוצות גדולות מליגת העל הישראלית).

ההעפלה לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג הבטיחה לניקוסיה מאופ"א מענק אוטומטי של 7.2 מיליון אירו, אותו מחלק ארגון הכדורגל האירופי לכל 32 המועדונים שמשתתפים במפעל. תשע הנקודות שצברה הקבוצה בשלב הבתים הוסיפו לה בונוסים של 2.8 מיליון אירו, שיצטרפו ל-6.3 מיליון אירו בגין הגעה עד לשלב רבע הגמר. בסך הכל, מדובר בסכום של 16.3 מיליון אירו שתכניס ניקוסיה רק עבור בונוסים על הישגים.

זה כמובן לא הכל: ניקוסיה צפויה לקבל מאופ"א גם נתח מהסכם זכויות השידור הקולקטיבי של ליגת האלופות (Market Pool). לפני שנתיים, כשנעצרה בשלב הבתים של המפעל - הכניס לה סעיף זכויות השידור 1.7 מיליון אירו. הפעם, בעקבות העלייה לשלב גבוה יותר, הסכום צפוי לגדול.

לכל ההכנסות הנ"ל, יש לצרף גם הכנסות ממכירת כרטיסים ומנויים למשחקי ליגת האלופות העונה באצטדיון ה-GSP, מכירת מרצ'נדייז ומזון במהלך המשחקים, וכו'. לפי הערכות, הקמפיין של ניקוסיה הבטיח לה עד כה מעל 20 מיליון אירו הכנסות.