פרשת הקולה: אין השפעה בינתיים במדפים בישראל

רשתות השיווק דיווחו היום כי הן עדיין לא רואות השפעה על מכירות הקולה בעקבות הפרסומים בעולם כי צריכה מוגברת של חומר הקרמל במשקאות גורמת לסרטן

אם יש חשש כלשהו להשפעה בריאותית כתוצאה מצריכה מוגברת של משקאות קולה, הוא עדיין לא הגיע אל מדפי הסופרמרקט בישראל.

רשתות השיווק דיווחו היום (ב') כי הן עדיין לא רואות השפעה כלשהי על מכירות משקאות הקולה בעקבות הפרסומים בעולם כי צריכה מוגברת של חומר הקרמל במשקאות גרמה לסרטן בבעלי חיים, וכן בעקבות החלטת מדינת קליפורניה לאלץ את החברות לפרסם הודעת אזהרה על האריזות אם לא יערכו שינוי במרכיבי המשקה התוסס. יחד עם זאת, מדובר בפרק זמן קצר יחסית לפרסומים שהחלו רק בסוף השבוע האחרון.

החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל), יצרנית המשקאות הגדולה בישראל השולטת בקטגוריית הקולה השחור, ביקשה לשדר "עסקים כרגיל" ולהתייחס אל הפרשה כאל "משהו נקודתי" שהתרחש בקליפורניה, "הידועה כמחמירה בכל הקשור לנושא הבריאות".

גם ההודעה של היצרניות העולמיות, קוקה-קולה ופפסיקו, כי הן משנות את המרכיבים במשקאות הדגל שלהן כדי למנוע את פרסומן של אזהרות ממשלתיות חדשות שיקשרו בין משקאות הקולה שלהן לבין מחלת הסרטן, לא קיבלה ביטוי בתגובות שנתנו חברות המשקאות בישראל לצרכנים.

במוקד שירות הלקוחות של קוקה-קולה ציידו את המוקדנים בדף מסרים שאותו הם התבקשו להקריא לפונים. "כל החומרים בטוחים לשימוש. צבע הקרמל בטוח לחלוטין, וניתן להמשיך ולצרוך את המשקה בבטחה", מסרה המוקדנית.

בקוקה-קולה ישראל מסרו כי התקבלו פניות בודדות של צרכנים למוקד שירות הלקוחות, ואילו מחברת טמפו נמסר כי לא התקבלו פניות אל שירות הלקוחות של החברה.