אחיותיו של רוני יצחקי: "הוא השתלט במירמה על חברה משפחתית"

אחיותיו של יצחקי, מעשירי ישראל, טוענות כי הוא שלל את זכויותיהן בחברה שירשו מאביהם והשיג בה שליטה בלעדית ע"י רישום כוזב של החלטת האסיפה הכללית, וכן השתמש בכספי החברה לצרכיו ■ יצחקי: "שקרים ובדותות" ■ הסכסוך עבר לגישור

בתביעה שהגישו באחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טוענות אחיותיו של איש העסקים רוני יצחקי, הדר יצחקי-בר ומישאלה שולמן, כי יצחקי השיג בדרכי מירמה שליטה מלאה ובלעדית בחברה המשפחתית "יצחקי מחסנים".

לדברי האחיות, יצחקי שלל את זכויותיהן בחברה שהם ירשו מאביהם המנוח והשיג בה שליטה בלעדית, באמצעות רישום כוזב של החלטת האסיפה הכללית של החברה, שכלל לא התקיימה, והשתמש בכספי החברה לצרכיו הפרטיים.

יצחקי, מנגד, דוחה את הטענות נגדו וטוען כי מדובר בניסיון חמור של אחיותיו לפגוע בו ובחברה באמצעות שקרים ובדותות שאין בהם שמץ של אמת.

בשבוע שעבר הועבר הסכסוך בין הצדדים לגישור בפני שופט בית המשפט העליון בדימוס, תיאודור אור.

יצחקי הוא אחד מעשירי ישראל ומאנשי העסקים היותר מסתוריים בארץ, ששומר על פרטיותו בקנאות. בין היתר מחזיק יצחקי ב-57% ממניות חברת "יצחקי מחסנים", חברה פרטית העוסקת בתחום ההשקעות והנדל"ן המניב, והוא גם משמש כדירקטור יחיד בחברה הפרטית.

כל אחת מאחיותיו של יצחקי מחזיקה ב-10% מהון החברה - הדר יצחקי-בר באמצעות חברת הילולים נכסים, ומישאלה שולמן באמצעות מ.יש.ו.ל השקעות ונכסים.

"זיוף תקנון"

בבקשה לצו מניעה זמני שהגישו לבית המשפט - באמצעות עורכי הדין אהרון פולק, דנה שגיב ושני צפרי ממשרד עמית, פולק, מטלון - טוענות האחיות כי יצחקי זייף שינוי של תקנון "יצחקי מזגנים", באופן שייתן לו שליטה בלעדית בחברה.

בבקשתן כותבות האחיות כי עוד בחייו פעל אביהן, יעקב יצחקי המנוח, להעברת הבעלות בחברה ל-3 האחים והאחיות בחלקים שווים - שליש כל אחד. לטענתן, במסגרת מיזוג שביצעה החברה בדצמבר 2006 דוללו החזקותיהן במניות החברה, ואולם גם לאחר הדילול נותרה בידיהן היכולת להשפיע על קבלת ההחלטות בחברה. זאת, מכיוון שהן החזיקו ביחד ב-20% מהון המניות של החברה, בשעה שתקנון החברה קבע כי כל ההחלטות בה יתקבלו ברוב של 81%.

לטענת האחיות, לאחר מות אביהן ב-2009, החל יצחקי מדיר אותן מענייני החברה, והן התחילו לחשוד כי הוא עושה בחברה כבשלו, ללא יידוען וללא קבלת הסכמתן.

לדבריהן, במהלך שנת 2011 הן גילו כי כבר ב-2007, עוד טרם שאבי המשפחה נפטר, פעל יצחקי באמצעות החברה-האם, שפתנית, לשינוי תקנון "יצחקי מחסנים", באופן המאפשר לו להעביר החלטות בחברה ברוב של 50% בלבד, כך שיוכל לשלוט בחברה באופן בלעדי.

"הפעלת לחץ"

האחיות טוענות כי בבדיקה שערכו התברר להן כי יצחקי "ערך בעצמו מסמך כוזב, הנחזה להיות פרוטוקול אסיפה כללית, שמעולם לא התקיימה, ובו (לכאורה) החלטה שנתקבלה פה-אחד וכדין בדבר שינוי מהותי בתקנון החברה".

לדבריהן, באמצעות זיוף פרוטוקול האסיפה שינה יצחקי באופן דרמטי ואקוטי את מאזן הכוחות בחברה, ורוקן מתוכן את זכותן להיות שותפות בקבלת ההחלטות בה.

עוד טוענות האחיות כי הן גילו כי יצחקי פעל ללא ידיעתן להוצאת כספים מהחברה בשווי של מיליוני שקלים לטובת חברה אחרת שבבעלותו, והשתמש בכספי החברה לצרכיו האישיים, כדי לרכוש מכונית פאר בשווי של למעלה ממיליון שקל.

באמצעות עו"ד גיורא ארדינסט ממשרד ארדינסט בן-נתן ושות', שולל יצחקי את טענות אחיותיו מכל וכל. לדבריו, הבקשה שהגישו האחיות הינה "חלק מתוכנית אותה הן רקמו, שהמניע האחד והיחיד העומד בבסיסה הוא להפעיל לחץ על יצחקי שירכוש את החזקותיהן בחברה במחיר מופקע".

לגופו של עניין טוען יצחקי כי כל ההחלטות, שעליהן מלינות האחיות, התקבלו כדין במסגרת ביצועה של עסקת מיזוג של החברה. "ההחלטה לא גזלה מהאחיות זכות כלשהי, שכן גם לפני המיזוג לא הייתה בידיהן זכות וטו בחברה", מציין יצחקי.

בשבוע שעבר, בעקבות הגשת התגובה של יצחקי, נעתרו הצדדים להמלצת השופט חאלד כבוב, והסכימו על עיכוב ההליכים בתיק לצורך העברתו לגישור אצל השופט תיאודור אור. (ת.א. 52989-01-12).