אושר בכנסת: חובה למדבקת "איך אני נוהג" על רכבי חברה

לפי הצעת החוק של חה"כ ביילסקי ועמאר, כל חברה מסחרית, עסק, תאגיד או מוסד יחויבו להדביק על רכביהם מדבקות עם פרטי התקשרות לדיווח על נהיגה מסוכנת

היום (ב') אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק "נגישות לדיווח על נהיגה מסוכנת בחברות". הצעת החוק תיושם בתיאום עם משרד התחבורה.

משמעות החוק של ח"כ זאב ביילסקי וח"כ חמד עמאר הינה שכל חברה אשר מחויבת להעסיק קצין רכב על-פי החוק תחויב להדביק על רכביה מדבקה שבה יצוינו פרטי התקשרות לדיווח על נהיגה מסוכנת, מספר הטלפון יהיה מקוצר.

לפני כשבועיים, הייתה אמורה לעלות הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית ולהיכנס לספר החוקים. אלא שבהנהלת הקואליציה הוחלט לדחות את ההצבעה. הסיבה: הצעה לפיה יוחרגו חברי הכנסת מהחוק.

בישיבת הנהלת הקואליציה התעורר דיון סוער בנושא. כמה מראשי הסיעות התנגדו לרעיון כי גם הם ייאלצו להדביק את המדבקה. אחרים העלו הסתייגויות נוספות. אך לבסוף התרצו הח"כים והסכימו לרעיון שהמדבקות יודבקו גם על רכבם.

ח"כ ביילסקי: "תאונות הדרכים גובות מאתנו מחיר כבד מאוד ובטוחני כי אישורה של הצעת החוק במליאת הכנסת תסייע בהפחתת תאונות הדרכים. הצעת חוק זו התגבשה תוך כדי שיתוף פעולה עם משרד התחבורה, משרד הביטחון ולאחר בחינת סקרים שהראו על תמיכת הציבור הרחב ביישום החוק. מעתה המספר על המדבקה יהיה מקוצר וקריא וילווה במענה אנושי שיאפשר לאזרחים לדווח על נהיגה מסוכנת או אי-ציות לחוק שמסכנת את הנוסעים בכביש. עד היום הדבקת המדבקה הייתה בגדר המלצה בלבד ומעתה היא תעוגן בחקיקה, אני מאמין כי זהו צעד אפקטיבי וחשוב למיגור הקטל בדרכים".