כחלון מחלק מתנות חינם

הקידומת החדשה למירס ללא תמורה זו התנהלות מבישה. פשוט מצפצפים עלינו

אתמול התבשרנו ששר התקשורת משה כחלון מחלק הטבה נוספת לחברת הוט, ומקצה לחברת הבת שלה מירס את הקידומת 053 ללא תמורה. למירס כידוע יש את הקידומת 057 אבל זו קידומת בעייתית עבורה, היות והיא מזוהה עם המגזר הציבורי והמוסדי ולכן לקראת השקתה של רשת סלולרית חדשה, מבקשת החברה מהמדינה קידומת חדשה ונקייה.

נציין, שקידומת היא משאב ציבורי והמדינה לא מחלקת מתנות בחינם. מישהו זוכר מתי השלטון חילק כאן מתנות סתם כך לחברת תקשורת, ועוד כדי לעזור לה במאמציה השיווקיים? החוצפה של קבוצת הוט אינה יודעת גבולות אבל אם נותנים אז למה לא לקחת?

קצת מספרים: על פי הערכה גסה, יש היום עשרות אלפי מספרים עסקיים עם הקידומת 057. העסק שלהם בנוי על הקידומת 057, הלקוחות מכירים אותם שם, ובקיצור זה כרטיס הביקור שלהם. עכשיו משרד התקשורת מאפשר למירס להעביר את כל אלה ל-053 בלי תמורה ובלי שום פיצוי. כלומר, לקוח עסקי קטן, נניח אינסטלטור, שעל הרכב שלו מתנוסס המספר עם הקידומת 057, צריך בעקבות המהלך ההזוי של משרד התקשורת, להשקיע מאות ואולי אלפי שקלים כדי להחליף קידומת על הרכבים.

זה לא רק זה, כמובן שישנם ניירות מכתבים, כרטיסי ביקור ועוד שורה ארוכה של הוצאות ללקוח עסקי, וכל זה רק בגלל שהוט/מירס לא מוכנה לשלם כסף ולהשקיע בשיפור המותג שלה 057. תתכבד קבוצת הוט/מירס ותשפה את כל הלקוחות שעומדים להיפגע. זה יכול להיות זיכוי כספי, זו יכולה להיות הנחה בחשבון - שישלמו משהו, ולו למראית עין. יש הבדל בין לעזור לחברה ספציפית לבין לקדם את התחרות בשוק באופן שיוויוני. גם אם במשרד התקשורת סבורים שאין מחסור בקידומות בעתיד הנראה לעין, האם זה תקין מבחינה ציבורית שמשרד ממשלתי יסייע נקודתית לחברה, במאמצי השיווק שלה, ועוד בלי שום תמורה?

יתרה מכך, משרד התקשורת מעביר מסר שלילי למי שלא טיפל היטב במותג שלו. המשרד אומר בעצם שאם חברה כשלה בטיפול במותג שלה ולא השקיעה בו כמו שצריך, היא תקבל פרס. תארו לעצמכם שמחר חברה סלולרית אחרת תגיד שהיא רוצה סתם כך קידומת חלופית בגלל שמצבה הידרדר והיא רוצה להתחדש, מישהו היה נותן לה? אז למה למירס נותנים? למה משרד התקשורת מחייב עשרות אלפי עסקים קטנים להוציא אלפי שקלים ולהחליף קידומת בגלל הגחמות של מירס?

קשה להגזים בחומרת ההתנהלות המבישה הזו. כך מתנהל שוק התקשורת במדינת ישראל, ככה מתנהלת שכונה, וכך מצפצפים עלינו.