שטיינמץ ושגיא בוחנים הנפקת פלאג'יק בלונדון

השניים בחנו הנפקה בת"א, אך נסוגו מהכוונה בשל מצב השוק המקומי ■ בסוף החודש ייערך בלונדון כנס משקיעים לשותפויות חיפושי הגז הישראליות

בעלי הזכויות המרכזיים ברישיונות החיפוש הימיים פלאג'יק, טדי שגיא ובני שטיינמץ (42.5% כל אחד), בוחנים בימים אלו דרכים לגיוס הון למימון חלקם בתוכנית הפיתוח של הרישיונות, הנאמדת בכ-200 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע, כי אחת האפשרויות שנבדקו, היא ביצוע הנפקה בישראל; אולם לאור תנאי השוק החליטו השניים לוותר על אופציה זו, והם שוקלים לבצע גיוס הון בלונדון. השניים בוחנים גם אפשרויות נוספות, ובהן מכירת חלק מזכויותיהם למשקיע חדש, שיישא בעלות הפיתוח בזכויות שיירכשו גם מעבר לחלקו.

ששת רישיונות פלאג'יק נמצאים בגבול המים הכלכליים של מדינת ישראל, וגובלים ממזרח ברישיונות מבנה "לוויתן" וממערב ברישיונות "בלוק 12" השייכים לקפריסין; בשני הרישיונות הללו גילתה נובל אנרג'י תגליות מסחריות של גז טבעי. מלבד שגיא ושטיינמץ, שמחזיקים בזכויות ברישיונות באמצעות חברות פרטיות, מחזיקה שותפות הזדמנות ישראלית הציבורית ב-10% מהזכויות ברישיון, והמפעילה ברישיונות - חברת AGR הנורבגית, מחזיקה ב-5% הנותרים.

חלקם של שגיא ושטיינמץ בעלות הפיתוח ברישיונות נאמדת בכ-85 מיליון דולר כל אחד. גם אם היכולת הכספית לממן את חלקם בעלות הפיתוח ממקורות עצמיים קיימת, סביר להניח כי הם ישתמשו במימון חיצוני. נציין כי בידי שותפות הזדמנות ישראלית נמצאים המקורות הכספיים למימון חלקה בקידוח, הנאמד בכ-20 מיליון דולר.

בחודשיים הקרובים צפויות להתפרסם תוצאות עיבוד הסקרים הסיסמיים שנערכו ברישיונות לפני כשנה וחצי, אשר יצביעו על פוטנציאל המשאבים שעשויים להימצא בהם. על-פי תוכנית העבודה, צפויים להתבצע שני קידוחים ברישיונות - הראשון שבהם, ברבעון האחרון של השנה, על-ידי אסדת הומר פרינגטון, המבצעת כעת את הקידוח למטרת הנפט ב"לוויתן".

מהחברות של טדי שגיא סירבו להגיב לידיעה, ואת תגובת Nammex לא ניתן היה להשיג.

ללא קשר לגיוס ההון שעשויים שגיא ושטיינמץ לבצע באנגליה, צפויים השניים להימצא בסוף החודש בלונדון, במסגרת כנס שמארגן ארגון תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל בעיר. מטרת הכנס, שבו ישתתפו מרבית הפעילים בסקטור בישראל, היא לערוך היכרות עם שוק ההון האנגלי. בשוק זה פעילות ענפה של השקעות בתחום חיפושי הנפט, כולל בחברות הנמצאות בשלב מוקדם יחסית של פעילות אקספלורציה.