"QE3 יתגשם מפני שמנועי הצמיחה אינם חזקים מספיק"

כך אמר היום מנכ"ל פימקו, מוחמד אל-אריאן, לאחר שמבחני הלחץ של ה'פד' עברו בהצלחה יחסית ■ "התקווה הגדולה של כולם היא שהם יתחילו להלוות לכלכלה האמיתית"

מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, אומר כי תוצאות מבחני הלחץ שערך הפדרל ריזרב לבנקים הגדולים בארה"ב הן סימן טוב לכך שהכלכלה תקבל עוד סבב רכישות מה'פד'.

"אלה היו חדשות טובות באופן חד משמעי", אמר היום (ד') אל-אריאן לבלומברג. "התקווה הגדולה של כולם היא שהם יתחילו להלוות לכלכלה האמיתית".

את תוצאות המבחנים חשף ה'פד' אמש לאחר סיום המסחר, מהן עולה כי ארבעה בנקים גדולים בארה"ב, ביניהם סיטיגרופ, נכשלו ולא הצליחו לתחזק יחס הלימת הון דרוש תחת תרחיש של מיתון אותו "המציא" ה'פד' על מנת לבדוק אם לבנקים יש יכולת לעמוד במשבר נוסף הדומה לזה של 2008. ההפסדים התיאורטיים של 19 הבנקים הגדולים בארה"ב ב-9 הרבעונים של המשבר ההיפותטי שיצר ה'פד' הסתכמו ב-534 מיליארד דולר.

הבנקים הגדולים שעברו את המבחנים הודיעו כי הם מגדילים את הדיבידנד שלהם, ביניהם JP מורגן ו-וולס פרגו .

אל-אריאן ציין כי "הצעד הראשון הוא לרצות להחזיר כסף לבעלי המניות - זה הצעד הקל עבורם. הצעד הקשה יותר הוא להתחיל לקחת יותר סיכון ולהלוות לכלכלה. זה הדבר הקריטי ביותר מפני שאנו זקוקים להתאוששות הזו על מנת להמשיך ולהבנות".

אתמול הודיע ה'פד' כי הוא משאיר את הריבית על כנה, ברמה אפסית, בהתאם למדיניות הבנק מאז דצמבר 2008. עוד הוא הודיע כי הוא רכש עד כה 2.3 טריליון דולר תחת שני סבבי ההקלה הכמותית (QE). עם זאת, הוא לא סיפק רמזים בנוגע לסבב נוסף.

"דעתנו היא ש-QE3 יתגשם מתישהו פשוט מפני שמנועי הצמיחה, על אף שהם מתחממים, אינם חזקים מספיק עדיין בשל הקשיים מולם עומדת הכלכלה האמריקנית", אמר אל-אריאן.