שרי אריסון: "אני אדם מאוד שקט וביישן ותפקידי לחולל שינוי"

אחת מהנשים החזקות במשק הישראלי התראיינה לאתר אינטרנט אמריקני בשם WomanWorking.com ■ אריסון: כאשר אני נדרשת לקבל החלטה עסקית, אני כמובן מחפשת את שורת הרווח אך גם את התרומה לקהילה"

שרי אריסון, אחת מהנשים החזקות במשק הישראלי, שבדרך כלל אינה נוגת להתראיין לאמצעי התקשורת, התראיינה לאתר אינטרנט אמריקני בשם WomanWorking.com ונשאלה לגבי עסקיה השונים כמו גם ליכולת ההתמודדות שלה בעולם העסקי הנשלט על ידי גברים.

האם אלו הם זמנים טובים לנשים?

אריסון: "אלו הם בהחלט זמנים טובים שבהם נשים יכולים להוביל ולשנות, אך מעבר לכך אני חושבת שקיים צורך ל'אנרגיה נשית' המתמקדת באהבה וחמלה. אנו בהחלט צריכים להשליך את האנרגיה הנשית על העולם. גם הגברים וגם הנשים מסוגלים לעשות זאת".

אם את נדרשת לקבל החלטה מאתגרת בעסקים, כיצד את מתמודדת עם כך?

אריסון: "אני אדם לוגי, פרקטי ועם רגליים על הקרקע, אך יחד עם זאת אני גם אדם רוחני המחובר לנבכי נפשו ולרגשות שלו. כאשר אני נדרשת לקבל החלטה עסקית, אני כמובן מחפשת את שורת הרווח, אך גם בוחנת את התרומה שלה לקהילה, לחברה ולעולם כולו".

כיצד החלטת להקים את חברת מיה? (חברה גלובלית המתמקדת במיקסום מקורות המיים)

אריסון: "מיה היא תולדה של הנפש והרגשות שלי. אני מחוברת לרעיון לפיו בני האדם אינם מטפלים במשאבים הטבעיים בצורה נכונה ומבזבזים את המשאבים הללו. אם נלמד לנהל את המשאבים שלנו בצורה חכמה ולא בזילזול, אנו נוכל להינות מהם יותר. כך למשל, מיליוני בני אדם בעולם הסובלים ממחסור במים, יוכלו להינות ממשאב זה כתוצאה מניהול נכון. כשסיימנו את העבודה שלנו במנילה, אז יותר מ-3 מיליון איש יכלו להינות ממי שתייה טהורים".

מה תוכלי לומר לאשה המעוניינת לתרום לעולם אך אין לה את הבטחון הדרוש לכך?

"אני עדיין אדם מאוד שקט וביישן, אך אני פשוט מאמינה בכל מה שאני עושה ואני מרגישה שלכל אחד יש תפקיד בעולם ותפקידי הוא לחולל שינוי. לעיתים אנו מתמקדים במה שאין לנו, או במה שלא הצלחנו להשיג, אך אני מאמינה שעלינו להתמקד במה שאנחנו באמת רוצים, לאן אנו מעוניינים להגיע ולרכוש את הכלים והידע כדי להשיג את היעד הזה. אל תתנו לעצמכם להיפגע מאנשים שלא מאמינים בדרככם, פשוט תמשיכו הלאה לעבר היעד שלכם".

לפעמים נראה שלך ולמנהיגות נוספות יש ייעוד ברור בחיים, אך נשים רבות סובלות מרגשי נחיתות שיכולים להכשיל אותן בדרך. מה תוכלי להמליץ לנשים אלו?

אריסון: "הצעד הראשון עבור אותן נשים הוא פשוט להכיר ולזהות את אותם דברים שמשמחים אותן, שמעוררות את המוטיבציה שלהן. לכל אחד אחד יש תפקיד בחיים ואם מישהו אוהב לבשל אז הוא צריך לבשל ואם מישהו אוהב לגדל פרחים אז הוא צריך להתעסק בכך. אני מאמינה שתשוקה היא מלת המפתח. צריכה להיות מודעות רבה לתשוקה ולמה שאנחנו אוהבים לעשות".