חברות הסלולר גובות עד 2,000 שקל יותר על סמארטפונים

אורנג' יקרה בכ-1,500 שקל בסמסונג גלקסי Note ■ פלאפון יקרה בכ-1,880 שקל ב-HTC Sensation XL, ב-1,215 שקל במוטורולה רייזר, ועוד ■ סלקום הכי זולה

עד שיגיע הגלקסי אס 3 של סמסונג או האייפון 5 של אפל, שוק הסלולר בישראל נמצא בנקודה מעניינת. רוב הטלפונים החשובים כבר כאן, ואין סיבה לחכות עם קנייה של סמארטפון חדש.

"גלובס" בדק את חמשת המכשירים המובילים והשווה את המחירים בין חברות הסלולר לבין חנויות פרטיות. בכולם, המחירים בחנויות הפרטיות נמוכים יותר מבחברות הסלולר, כשלא מדובר בפערים זניחים של עשרות שקלים וגם לא מאות שקלים, אלא בכאלה שמתחילים ב-1,200 שקל ומגיעים לכ-2,000 שקל.

החנויות הפרטיות באופן עקבי זולות יותר, בעוד שהיבואנים הרשמיים קצת יותר יקרים, אבל זולים מחברות הסלולר. קשה להגיד מי הרשת הפרטית הכי זולה, כי בכל פעם מדובר בחנות אחרת, כנראה עקב הסכמים של החנויות עם יבואנים על עלויות המוצר.

מה חשוב לדעת כשקונים בחנות פרטית? ודאו שהוא מגיע עם עברית, ובדקו את נושא האחריות, מי היבואן וכמובן עדכוני גירסה. חשוב לדעת שיש היום קושי רב לקבל החזר מחברות הסלולר על מכשיר שנרכש במקום אחר. לכן, אם נושא ההחזר הוא הסיבה לרכישה במקום פרטי, מומלץ לבדוק עם חברת הסלולר מה הן ההסתייגויות.

באשר לחברות הסלולר, הבדיקה מעלה כי סלקום היא הזולה ביותר באמצעות רכישה באתר האינטרנט שלה, ואילו פלאפון הכי יקרה. במילים האחרות, החברות מציעות סבסוד למכשירים באמצעות מסלולי חיוב-זיכוי, אך נראה כי הסבסוד הזה מושג באמצעות ייקור המכשיר, כך שהן נותנות ביד אחת, ולוקחות ביד השנייה.

לקוח שמחליט לקנות אצל המפעילה הסלולרית, צריך לזכור שהוא צריך לדבר יחסית הרבה ולשלוח מסרונים רבים כדי להגיע להחזר. עם זאת, לזכות חברות הסלולר אפשר לזקוף את השירות בפריסה ארצית ואת התמיכה הטלפונית שהן מספקות, דבר שקשה להגיד שתמיד יהיה אצל חנויות פרטיות.

סמסונג גלקסי Note:

אורנג' יקרה מ-hMobile ב-1,500 שקל.

* איפה לקנות? המכשיר עדיין לא נמכר אצל סלקום ופלאפון, כך שהבחירה היא רק בין אורנג' לבין hMobile ולגו מובייל. כך או כך, ההפרש גדול מאוד ועומד על 1,300-1,500 שקל, כך שכדאי לבדוק.

חשוב לדעת כי סאני, יבואנית סמסונג, מציעה עדכון בגירסאות האנדרואיד דרך האינטרנט, ללא צורך לחבר את הסמארטפון למחשב או לגשת לחנות. כדאי לוודא שהחנות מציעה פתרון מספיק נוח.

* על המכשיר: הגלקסי Note של סמסונג הוא הכלאה בין סמארטפון לטאבלט, מדובר באחד המוצרים המוזרים יותר בתקופה האחרונה, ויש סיכוי גדול, שמדובר על קטגוריה חדשה של מכשירים, שרק תתפתח בעתיד. המסך בגודל עצום של 5.3 אינץ' באיכות מצוינת (לעומת 3.5 אינץ' באייפון). למרות גודלו, העובי שלו 9.65 מ"מ בלבד, ומשקלו 178 גרם - לא קל, אבל גם לא מאוד כבד.

נדרשת הסתגלות של כמה ימים, אולם עדיין הטלפון יכול להיכנס לכיס הקדמי, והוא מאפשר לשוחח מבלי להרגיש שהשיחה מתקיימת עם טאבלט.

לגודל כמה יתרונות - אפשר להקליד בנוחות וגם לצפות בנוחות בטקבטים ובתכני וידיאו, ובנוסף, למכשיר יש עט מגע לכתיבה בכתב-יד, מה שמאפשר לכתוב תזכורות קצרות במהירות באמצע פגישה או לכתוב הערות על תמונה.

מחירי סמארטפונים
 מחירי סמארטפונים

HTC Sensation XL

פלאפון יקרה מגו מובייל ב-1,880 שקל

* איפה לקנות? למשל, דגם Sensation XL נמכר בפלאפון ב-4,680 שקל ובגו מובייל ב-2,800 שקל. מדובר בהפרש של 1,880 שקל, כאשר גם סלקום מוכרת במחיר גבוה של 4,180 שקל.

גם אם תבוא הטענה כי המכשיר של גו מובייל הגיע ביבוא פרטי ולא דרך היבואן הרשמי (דבר שאינו ודאי), עדיין אפשר לראות שהיבואן הרשמי - טאץ' גרופ - מוכר את הטלפון ב-3,500 שקל, שזה הפרש של 1,180 שקל, ואנחנו בטוחים שהוא עדיין מרוויח על המוצר מספיק כסף.

* על המכשיר: HTC נמצאת בתהליכי קאמבק לשוק הסלולר הישראלי, כאשר אחד המכשירים המוצלחים שלה הוא Sensation XL. המכשיר מגיע עם מסך ענק באיכות מצוינת בגודל 4.7 אינץ', הוא משלב את טכנולוגיית הסאונד של מותג האודיו Beats, כאשר הוא גם מגיע עם אוזניות מדגם urbeats המציעות סאונד מוצלח. הדגש בטלפונים של החברה הוא הממשק הסופר ידידותי שלהם בשם Sense.

בחברה הטייוואנית הכניסו הרבה דברים שהופכים את השימוש בסמארטפון הזה ליותר פשוט. למשל, עמוד הנעילה של הטלפון כולל תצוגת מזג האוויר של המיקום הנוכחי בו נמצאים ויש אפשרות לגשת באופן מיידי ליישומים שונים במכשיר, כמו: חייגן, הודעות, מיילים ומצלמה. בנוסף, יש חיווי על כמות השיחות שלא נענו ועל הודעות SMS.

מחירי סמארטפונים
 מחירי סמארטפונים


מוטורולה רייזר

פער של 1,215 שקל בין פלאפון ליבואן

* איפה לקנות? היבואנית הרשמית - קבוצת ח.י. - מוכרת אותו ב-3,100 שקל במגוון רשתות בארץ, כאשר פלאפון מוכרת אותו ב-4,315 שקל. הפרש של 1,215 שקל. כאמור, הרווח כאן לחברות הסלולר הוא עצום וחסר הצדקה, במיוחד כשברור שהיבואן מרוויח מספיק טוב, שהוא מוכר את הטלפון גם בפחות אלף שקל מהמפעילה.

* על המכשיר: רייזר הוא הדגם שהצליח להציב את מוטורולה, לאחר תקופה ארוכה, ראש בראש מול הסמארטפונים המובילים בשוק. הוא מגיע בעובי של 7.1 מ"מ ומחומרים קשיחים שאמורים להגן עליו מפני נפילות, שריטות ונזקי מים קלים. יש לו יכולות של מחשב עם מעבד כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ ומסך מוצלח בגודל 4.3 אינץ'.

אחת היכולות המעניינות במכשיר היא Smart Actions. היישום הזה לומד את העדפותיו של המשתמש במטרה לחסוך עד 30% מצריכת הסוללה, כאשר ניתן להגדיר תסריטים לכיבוי ולהדלקת המכשיר באופו אוטומטי, בהתאם למיקום או לשעה.

מחירי סמארטפונים
 מחירי סמארטפונים


סוני אריקסון Arc S

1,200 שקל בין פלאפון לבין חנות היבואן

* איפה לקנות? בפלאפון הוא נמכר ב-3,600 שקל, לעומת 2,400 שקל בחנות של היבואן הרשמי - ברס אלקטרה - בקניון איילון ברמת גן. מדובר בהפרש של 1,200 שקל, כשאף אחד לא יכול לטעון שאין למכשיר אחריות שלמה או עברית טובה.

* על המכשיר: Arc S הוא מכשיר הדגל האחרון של סוני-אריקסון, לפני שהיא תתחיל להוציא מכשירים תחת השם סוני מובייל. הצג בגודל 4.2 אינץ' באיכות מצוינת עם תצוגה מבריקה וצבעים חיים שפשוט עושים תענוג לעיניים. הסיבה לאיכות הטובה של המסך היא מנוע Mobile Bravia שנמצא בתוך המכשיר. מלבד זה יש לו מעבד במהירות 1.4 ג'יגה הרץ ומצלמה בעלת חיישן 8 מגה פיקסל עם פלאש, מיקוד אוטומטי, תיוג וחיבור מיני HDMI לטלוויזיות.

מחירי סמארטפונים
 מחירי סמארטפונים


אפל, אייפון 4S

פלאפון יקרה מבסט מובייל ב-830 שקל

* איפה לקנות? דווקא באייפון הפערים יחסית נמוכים. חשוב לדעת שבאייפון אין בעיה לבצע עדכון גירסה דרך הרשת, לא משנה היכן נרכש.

* על המכשיר: זה עדיין השליט הלא מעורער של שוק הסמארטפונים. למרות הנחיתות שלו בגודל המסך (רק 3.5 אינץ'), עדיין הממשק שלו הכי פשוט ונוח. כמות האפליקציות למערכת ההפעלה - iOS היא עדיין רבה מזו של אנדרואיד מבית גוגל. בנוסף, עדיין הוא מציע חוויית עבודה שלמה ונוחה, כמעט ללא שום בעיות.

מה עוד? יישום ההפעלה הקולית החכם Siri (לא בעברית), מצלמה טובה מאוד עם חיישן 8 מגה פיקסל עם ממשק פשוט מאוד לשימוש, צילום וידיאו ברזולוציה של 1080p וזיכרון פנימי שנע מ-16 ג'יגה עד 64 ג'יגה, אבל ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. הוא מציע פתרון מצוין לגיבוי של אנשי קשר, תמונות ונתונים נוספים בשירות הענן של החברה - iCloud - ללא עלות. למי שיש גם אייפד, חלק מהתכנים, כמו אפליקציות ותמונות, מסתנכרנים בין המכשירים, ללא התערבות של המשתמש.

מחירי סמארטפונים
 מחירי סמארטפונים