עכשיו לעבודה: כיצד תסייע פימי להחזיר את אורמת למסלול?

בקרן של ישי דוידי מזהים פרויקטים שהשוק לא מתמחר, פעילות מו"פ ואפשרות לייעול תהליכי הייצור

"השילוב בין היכולות הגבוהות והידע של משפחת ברוניצקי לניסיון הרב של קרן פימי יוביל להשבחה משמעותית בחברה", אמר היום (א') ל"גלובס" ישי דוידי, מייסד ומנהל-שותף בפימי, לאחר השלמת העסקה שבגינה תיכנס הקרן לגרעין השליטה באורמת , לצד משפחת ברוניצקי, מייסדת החברה.

השאלה המרכזית שעולה לאחר חתימת ההסכם בסוף השבוע היא כיצד תפעל פימי על מנת לבצע את ה"השבחה המשמעותית" באורמת, לצד המשפחה שהקימה ומנהלת את העסק מאז אמצע שנות השישים. סביר כי לדוידי, אשר התעניין בהשקעה בחברה עוד בתחילת העשור הקודם, יש משנה סדורה לגבי הדרך שבה הוא רואה את פעילות החברה בעתיד.

כך, צפויה פימי להתמקד בשלושה נושאים עיקריים באורמת. הראשון הוא פרויקטים עתידיים של החברה אשר השוק אינו מתמחר אותם כעת, לאחר התקלות שעלו בהפעלת תחנת הכוח בפרויקט צפון בראולי. נכון להיום נמצאת אורמת בשלבים שונים של הקמת שבע תחנות כוח חדשות, אשר אמורות להגדיל את יכולת ייצור החשמל שלה בקרוב ל-150 מגה-וואט (תוספת של כ-27% לכושר הייצור הנוכחי של החברה) עד סוף 2013.

לאחר הבעיות שנתגלו בהפעלת תחנת הכוח בצפון בראולי, שהצריכו השקעה גדולה מהמתוכנן בפיתוח והחזקה (ואף גרמו לחברה לבצע הפרשת ערך בגין שווי התחנה), השוק מתייחס בסקפטיות אל יכולות ייצור החשמל של התחנות העתידיות. הפעלה מוצלחת שלהן תוכל להחזיר את אמונו של השוק ביכולות התפעולית של אורמת.

המפעל ביבנה בניצולת מלאה

התחום השני שבו תתמקד פימי הוא נושא המו"פ של אורמת. עד שנת 2007 הקימה אורמת תחנות כוח באזורים שבהם הוכח קיומה של אנרגיה גיאותרמית. אולם משנה זו היא החלה להעמיק את פעילותה בביצוע קידוחי אקספלורציה באזורים שבהם יש פוטנציאל להימצאות מאגרים גיאורתמיים שיאפשרו המשך של הקמת תחנות כוח גיאותרמיות.

לא רבים יודעים זאת, אבל לאורמת יש חברה-בת אשר עוסקת בקידוחים גיאותרמיים ושמחזיקה תשעה מגדלי קידוח המאפשרים פעולות קידוח בכמה אתרים במקביל. לאורמת יש זכויות חכירה בהיקף של 2.7 מיליון דונם ב-42 אתרים, בעיקר במערב ארה"ב, שבהם היא מבצעת קידוחים בשלבים. נכון להיום נמצאת החברה בשלבים שונים של בחינת 27 אתרים מתוך 42 האתרים אשר בהם נחתמו חוזי חכירה, כאשר ברור כי לא בכל הקידוחים תוצאות מוצלחות.

התחום האחרון שבו תתמקד פימי הוא במפעל הייצור של החברה ביבנה, שמייצר ומרכיב טורבינות לייצור חשמל, מחליפי חום ועוד. המפעל מייצר ציוד ייעודי לייצור חשמל לפי הזמנת לקוח, ולא מייצר למלאי. על-אף שלפני שלוש שנים הרחיבה אורמת את המפעל וחנכה בו אגף חדש, הוא עובד כעת בניצולת מלאה של כושר הייצור, ודרישות מעבר לכך מסופקות על ידי קבלני משנה. פימי, אשר שלטה ומחזיקה בעשרות חברות תעשייתיות, תנסה לייעל את תהליכי הייצור במפעל ואת ההתקשרות עם קבלני המשנה.

מבחינתם של הברוניצקים, אשר מנהלים את החברה בעשורים האחרונים, התועלת העיקרית בעסקה היא בשקט שהיא מייצרת. "הדבר החשוב שאנחנו מקבלים מהעסקה הזו הוא גרעין שליטה גדול, שרואה את הכיוון של החברה באותה הצורה כמונו, וקיים תיאום לגבי הכיוון שאליו אנחנו רוצים לקחת את החברה", אמר היום ל"גלובס" יורם ברוניצקי, נשיא החברה וסמנכ"ל התפעול, אשר צפוי להישאר בתפקידו. "בסופו של דבר, המהלך הזה פותר בעיה משפחתית, ולא באמת מתייחס למה שקורה בחברה".

בינתיים, נראה שהחתימה על ההסכם עם פימי, שמסיימת סאגה ארוכה בדרכה של אורמת, התקבלה בחיוב על ידי שוק ההון. מניית אורמת טיפסה היום בכ-6.5%, למחיר המשקף לחברה שווי של כ-2.14 מיליארד שקל.

בעלי המניות
 בעלי המניות