ההמלצות החמות: 5 מניות אטרקטיביות להחזיק עד לפנסיה

החברות צריכות לענות על הקריטוריונים הבאים: סיכוי אפסי שהן יפשטו רגל, ביצועים חזקים בכל מצב בכלכלה, להכות את שיעור האינפלציה ועל הדרך אולי גם להכות את ביצועי השוק

מרבית המשקיעים, על פי מחקרים שונים, נוטים לבצע פעולות מכירה או קנייה בשוק בתדירות גבוהה מדי ולכן מפספסים הרבה הזדמנויות ועל הדרך גם משלמים עמלות גבוהות שפוגעות בתשואה של תיקי ההשקעות לאורך זמן.

המדדים המובילים בוול סטריט ביצעו ראלי מרשים ביותר לאחרונה וכעת הולכים ומתרבים מנהלי ההשקעות המתריעים מפני תיקון של 5%-10% למטה. ואולם, משקיעים המסתכלים אך ורק לטווח הארוך ולא מתרגשים מתיקונים שכאלה ימשיכו להחזיק בתיקי ההשקעות שלהם מבלי לבצע שינויים ואף יחפשו הזדמנויות השקעה שעשויות להיווצר במהלך הירידות.

בכל אופן, באתר "מוטלי פול" פורסם מאמר מעניין על 5 מניות של חברות שמתאימות ביותר למשקיעי הטווח הארוך מאוד (לקנות ולהחזיק עשרות שנים). החברות צריכות לענות על הקריטוריונים הבאים: סיכוי אפסי שהן יפשטו רגל, ביצועים חזקים בכל מצב בכלכלה, להכות את שיעור האינפלציה ועל הדרך אולי גם להכות את ביצועי השוק.

לפי אחד ממנהלי ההשקעות המוערכים ביותר בוול סטריט, פיטר לינץ', משקיע צריך לתור אחרי עסקים שכל אחד כמעט יכול לנהל. לכאלה יש יתרון תחרותי יציב לאורך זמן, הם מפיקים המון מזומנים ביעילות וללא סיכון נכסיהם, יש להם מוצרים או שירותים שאנשים מעריצים או חייבים, והנהלה שמכבדת את בעלי המניות ופועלת בצורה נכונה גם מול העובדים והלקוחות.

1. ברקשייר האת'וואי . להחזיק במניות של חברת האחזקות של וורן באפט זה משעמם, אולי, ולכן יכול לעיות מסוכן עבור חלק מהמשקיעים המחפשים ריגוש (את זה אפשר לקבל בהרבה מניות אחרות כמו אפל, למשל). באפט יודע לאסוף ולהחזיק מניות של חברות שיש להן את כל התכונות שצויינו לעיל.

2. פיליפ מוריס . עישון הוא הרגל מגונה אבל אם יש עשרות מיליוני אנשים בוגרים בארה"ב ועוד מאות מיליונים בעולם שקונים את מוצרי החברה על בסיס יומיומי, כמשקיע עם שיקולים רציונליים לא צריך להתעלם מכך.

3. וולט דיסני . למרות התחרות במשך השנים, גם ילדים וגם הורים בארה"ב ובכל העולם אוהבים מאוד את המוצרים והשירותים של דיסני. וזה כנראה יימשך עוד הרבה מאוד שנים.

4. ויזה (סימול: V). לחברה, אחת מ"שומרי השער" הגדולים בעולם, יש מערכות מידע וערוצים המאפשרים לבצע מיליארדי עסקאות ברחבי העולם. ולכן יש לה יתרון תחרותי מכריע. גם מאסטרקארד, אגב, נמצאת בדיוק באותו מקום.

5. פפסיקו . לחברה יש מוצרים שאינם נחשבים בריאים אולם אנשים בכל העולם אוהבים אותם וממשיכים לצרוך אותם מדי יום ובקצב גבוה. ויש לה שרשרת אספקה ענקית ומאוד יעילה המייצרת יתרונות תחרותיים מכריעים.