"היו לי ציפיות גדולות מרדוויז'ן, קיוויתי שתכניס מיליארדים"

כמעט כל יזם אחר היה מתמוגג מאקזיט של 230 מיליון דולר, אבל זהר זיסאפל הוא לא כל יזם ■ "לא בניתי שום חברה במטרה למכור אותה ולכן אם מכרתי, זאת לא הצלחה" ■ ראיון בלעדי ל-G

אפשר היה להנחי שזהר זיסאפל יהיה לפחות מרוצה מחתימת ההסכם למכירת רדוויז'ן שלו, שבה הוא יו"ר ובעל למעלה מרבע המניות, לאוויה האמריקאית, תמורת כ-230 מיליון דולר.

אבל זיסאפל נראה כמעט מאוכזב. "אני לא גאה בשום מכירה", הוא אומר בראיון בלעדי ל-G. "כל המכירות שעשיתי במהלך השנים, עשיתי בגלל שהיה נכון למכור. אבל לא בניתי שום חברה במטרה למכור אותה, ולכן אם מכרתי, את יכולה לפי הגדרה להגיד שזאת לא הצלחה. היו לי ציפיות גדולות מרדוויז'ן. חשבתי לגדל אותה בעצמי, קיוויתי שהיא תהיה חברה גדולה של מיליארדים".

- אז המכירה בעיניך היא סוג של כישלון?

"זה לא כישלון מהבחינה שמכרנו מכירה טובה. אני יודע שבעיתונים נורא חשוב שעשית אקזיט. אבל אני אוהב יותר לגדל חברות, וזה מה שניסיתי גם לעשות ברדוויז'ן. זה הצליח בצורה מסוימת, החברה גדלה בצורה משמעותית, מכרה בסביבות המאה מיליון דולר בשנים האחרונות, אבל היא הגיעה לנקודה שהמכירה עצמה הייתה מחויבת המציאות".

- אתה מרגיש החמצה שלא יצאה לכם חברת מיליארדים מתחת ליד?

"זה קורה כבר. עוד לא בניתי אף מייקרוסופט או סיסקו, אבל סרגון היא חברה של חצי מיליארד דולר, רד היא חברה שמוכרת משמעותית, וכך גם רדוור. אם מחברים את כל חברות הקבוצה, בשנה שעברה מכרנו במיליארד ורבע דולר. אז אני לא מרגיש שחיי היו החמצה. אני גאה במה שעשינו, ויחד עם זאת, אני עדיין רוצה להגיע לחברה בגודל מייקרוסופט. אולי זה עוד יקרה".

בראיון המלא, המתפרסם במגזין G של עיתון "גלובס" השבוע, מתייחס זיסאפל גם למחאה החברתית: "באופן פילוסופי קורה פה דבר יפה, שבא מהאינטרנט", הוא אומר. "בהרצאות שנתתי לפני 15 שנה אמרתי שאינטרנט מחליש ממשלות. כאן, הרשת אפשרה לצרכנים לנהל משא ומתן עם החברות שמוכרות להם. להגיד 'סליחה, למחירים האלה אנחנו לא מוכנים'.

"מה שפחות אהבתי הוא שחלק מזה היתרגם למלחמת מעמדות. אני לא חושב שכולם ראו את ההבדל בין מישהו שבונה משהו חדש שנהנים ממנו לבין מי שעושה את פעילותו על חשבון הציבור, בדמות העלאת מחירים של מונופולים וקרטלים".

- ואיך אתה מעריך את תגובת הממשלה?

"הממשלה הגיבה מאוד יפה. אומרים על נתניהו שהוא לחיץ. אני דווקא רואה את זה מאוד בחיוב שהוא נענה למחאה. תפקידו של ראש ממשלה להיענות לרחשי לב הציבור".