גבעות מוכרת גז מ"מגד 5"; תקבל 4.4 מיליון דולר ב-3 שנים

שותפות חיפושי הנפט חתמה על הסכם למכירת הגז הנלווה, שנפלט מבאר קידוח הנפט "מגד 5", לחברת גט"ל-גז טבעי לישראל

שותפות חיפושי הנפט גבעות מדווחת היום (ד') כי חתמה על הסכם למכירת הגז הנלווה, שנפלט מבאר קידוח הנפט "מגד 5", לחברת גט"ל-גז טבעי לישראל. ההסכם כפוף לאישורים רגולטורים שעל גט"ל להשיג בעצמה ועל חשבונה במהלך 12 החודשים הקרובים. רק לאחר קבלתם, תוכל גבעות לזקוף הכנסות בגין ההסכם. במידה והאישורים לא יושגו, ההסכם בין שתי החברות יבוטל.

גט"ל מתחייבת לרכוש מגבעות גז בהיקף שלא יפחת מ-90% מהכמות היומית של הגז המופק מבאר "מגד 5". בהסכם נקבעו מנגנונים למקרים בהם תהיה עלייה או ירידה בתפוקת הגז. גבעות מדגישה כי לא תיעשה מכירה של גז בשבתות וחגי ישראל.

על פי ההודעה, בשלוש השנים שבהם יימכר הגז יתקבלו תקבולים בהיקף כולל של כ-4.4 מליון דולר. תקופת הסכם תחל מהיום ותסתיים בתום 4 שנים, כשהמכירות יחלו כאמור בעוד כשנה.

ההסכם כולל מספר תנאים מתלים, שעיקרם קבלת אישור התוכניות (תב"ע) של השותפות לגבי קידוח מגד 5, אישור מוסדות התכנון לתוכנית הבינוי של מתקני הגז באתר הקידוח ככל שידרש, וכן מספר תנאים להפסקת ההסכם ללא פיצוי שעיקרם שינוי מהותי של הרכב הגז, ירידה משמעותית של כמות הגז וחוסר יכולת להפיק גז מהבאר שלא בשל מעשה זדון.

טוביה לוסקין, מנכ"ל גבעות עולם, ציין כי "אנו מברכים על חתימת ההסכם שיאפשר לנו להפסיק את הליך השריפה של הגז הנלווה שנפלט מהקידוח, לטובת מכירתו למגזרי המסחר והתעשייה. המשק הישראלי לומד לנצל טוב יותר את הגז הטבעי למטרות הפקת אנרגיה ואנו נשמח אם יאושר לנו למכור את הגז הנלווה להפקת הנפט, במקום לשרוף אותו ללא כל מטרה ראויה. גבעות עולם תמשיך להתרכז בפועלה העיקרי - המשך פיתוח שדה הנפט מגד לטובת משק האנרגיה של מדינת ישראל".