אין אישור לרשות השידור להחתים את צ'יקו מנשה

האוצר מסרב לאשר לרשות השידור להחתים את כתב ערוץ 10 צ'יקו מנשה על חוזה טאלנט, משום שלרשות השידור אין נוהל מסודר לקבלת עובדים בחוזים אישיים

משרד האוצר מסרב לאשר לרשות השידור להחתים את כתב ערוץ 10, צ'יקו מנשה, על חוזה טאלנט. זאת, משום שלרשות השידור אין נוהל מסודר לקבלת עובדים בחוזים אישיים וחוזי טאלנט.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בחודש דצמבר פנה מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, בבקשה לאשר חוזה טאלנט למנשה. בן-מנחם ביקש מאילן לוין, הממונה על והסכמי העבודה במשרד האוצר, לאשר את העסקתו של "מנשה ככתב מדיני במקום הכתב המדיני של רשת ב', שמואל טל, שמסיים את עבודתו ברשות השידור".

למרות שמתווה הרפורמה ברשות השידור, שבמסגרתה יופרשו כ-700 מעובדי הרשות, אושר באחרונה על-ידי כל הגורמים הרלוונטיים, משרד האוצר עומד בסירובו לאשר את החוזה של מנשה.

באוצר טוענים כי המינוי של מנשה לתפקיד הכתב המדיני של הערוץ נתקל ב-3 בעיות: אחת - על-פי הוראת היועץ המשפטי לממשלה, למינוי של אנשים בחוזה טאלנט נדרש אישור בכתב של הלשכה המשפטית ברשות השידור, ובו הסבר מהן הסיבות לרצון להחתים אדם זה או אחר על חוזה אישי - ורשות השידור טרם העבירה אישור כזה בנוגע למנשה.

שנית - למרות דרישה מצד האוצר, רשות השידור לא העבירה נוהל כללי המגדיר מתי אפשר לשכור טאלנט, מי הוא טאלנט וכך הלאה.

שלישית - משרד האוצר ביקש מהרשות להגיש בקשה קונקרטית הכוללת את תנאי השכר המוצעים למנשה. ואולם, גם בקשה זאת טרם הוגשה.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "ככל הנראה גורמים מסוימים באוצר מנסים להתערב בהחלטות מנכ"ל הרשות ולהכשיל את המשא-ומתן עימו, דבר שמעלה חשש להתערבות האוצר בשיקולים מקצועיים ומינויים פנימיים ברשות השידור, ודי לחכימא ברמיזא".

צ׳יקו מנשה מסר כי "לפני חודשים רבים פנו אלי מרשות השידור. לא נעניתי להצעה פרטנית כלשהי שכן לא הוצעה כזו. אני עובד בתוכנית המקור בערוץ 10 ונהנה מעבודתי שם. לא ביקשתי חוזה כלשהו ולא ברור לי מדוע מתפרסמות ידיעות מסוג זה תוך שימוש שגוי בשמי".