פיני רובין ואמנון ליאון מונו למנהלי העיזבון של סמי עופר ז"ל

המינוי בוצע בהתאם לצוואתו של איל ההון המנוח, ולאחר שהוסרה התנגדות האפוטרופוס הכללי ורשם הירושה למינוי מנהלים קבועים

איל ההון סמי עופר ז"ל ביקש בצוואתו כי ידידיו, עו"ד פנחס רובין ממשרד גורניצקי ושות' ואיש העסקים אמנון ליאון, שהיה דירקטור בחברה לישראל, ישמשו כמנהלי עיזבונו לאחר מותו. היום (ה') מילא בית המשפט אחר הבקשה ומינה את רובין וליאון כמנהלי העיזבון הקבועים של עופר ז"ל - כך נודע ל"גלובס".

הליך הטיפול בעיזבון סמי עופר, שטרם מותו ביוני 2011 נחשב לאחד מהיהודים העשירים בעולם, והונו הוערך בכ-10.3 מיליארד דולר, מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה, ולכן פרטיו חסויים.

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי לאחר פטירתו של עופר, מינה בית המשפט לענייני משפחה את ליאון ואת עו"ד רובין כמנהלי עיזבונו הזמניים על סמך בקשתו המפורשת של סמי עופר, אותה כתב בצוואתו.

בהמשך, כך נודע ל"גלובס", התנגדו האפוטרופוס הכללי והרשם לענייני ירושה בזמנו, יוסי זילביגר, למינוי מנהלי עיזבון קבועים. זאת, בטענה כי אין בכך צורך, מסיבות שונות, האסורות לפרסום. מנגד, היורשים ביקשו כי רובין וליאון ימונו כמנהלי עיזבון קבועים.

לאחר דין ודברים שנערך ביניהם במשך מספר חודשים, הגיעו הצדדים להסכמה כי עו"ד רובין וליאון ישמשו כמנהלי העיזבון הקבועים של סמי עופר ז"ל, בהתאם לבקשתו בצוואתו.

חלוקה בין הבנים

איש העסקים ואיל הספנות, סמי עופר ז"ל, הלך לעולמו ב-3 ביוני 2011 בהיותו בן 89. עד 2009 הוא חי במונקו, ואז שב להתגורר בישראל.

טרם מותו דאג סמי עופר להפריד את ניהול מרבית עסקיו בין שני בניו, אייל הבכור ועידן הצעיר. את רוב העסקים בישראל מרכז עידן עופר, שגם מתגורר בארץ, ואילו את רוב העסקים בחו"ל מרכז אייל, שמתגורר בלונדון.

הפעילות המרכזית של משפחת סמי עופר היא החברה לישראל, חברת אחזקות השולטת בין היתר ביצרנית הדשנים כיל, בבזן, בחברת הספנות צים, ביצרנית השבבים טאואר ובמיזם התשתיות לכלי רכב חשמליים בטר פלייס, שבו עידן עופר פעיל במיוחד.

לעומתו, אייל עופר אחראי על פעילות הנדל"ן של המשפחה. מדובר בפעילות פרטית, שלפי הערכות היא בהיקף של מיליארדי דולרים. כמו כן, אייל מרכז חלק משמעותי מפעילות הספנות של המשפחה, ובראשה חברת רויאל קאריביאן העוסקת בשיט תענוגות ונחשבת אחת החברות הגדולות בעולם בתחום.

החלוקה מראש בין הבנים הביאה לכך שבניגוד לעימות על ירושת האח, יולי עופר ז"ל, שמתנהל בימים אלה בין ילדיו, דורון וליאורה עופר - על ירושת המיליארדים של סמי עופר לא מתנהל קרב ירושה.