ההמלצות החמות: 6 מועמדות זולות ל"שורט סקוויז"

בתרחיש בו מניה עם יתרת שורט גבוהה ממשיכה לטפס, לעיתים בחדות, יכול להיווצר מצב הקרוי "שורט סקוויז" כלומר, כיסוי מהיר של פוזיציות השורט (על ידי רכישת המניות בחזרה) שיכול להוביל לזינוק חד מאוד במניה

הראלי של החודשים האחרונים בוול סטריט נמצא בעיצומו (למרות שכולם מצפים לתיקון כלשהו של 5% עד 10% בטווח הקצר...) אולם יש לא מעט מניות שיש עליהן יתרות שורט משמעותיות, כלומר יש סוחרים המהמרים כי מניות אלה צפויות לרדת בחדות.

בתרחיש בו מניה עם יתרת שורט גבוהה ממשיכה לטפס, לעיתים בחדות, יכול להיווצר מצב הקרוי "שורט סקוויז" כלומר, מעין מנוסת בהלה וכיסוי מהיר של פוזיציות השורט (על ידי רכישת המניות בחזרה) שיכול להוביל לזינוק חד מאוד במניה.

באתר Kapitall הרכיבו רשימה של 6 מניות שלאחרונה ניכרת מגמה של ירידה ביתרות השורט עליהן. לכולן מכפיל PEG (מכפיל היסטורי מחולק בשיעור הצמיחה) נמוך מ-1 ולכן הן נחשבות לזולות יחסית.

1. Bridgepoint Education (סימול: BPI). החברה מספקת שירותי השכלה שונים. מכפיל PEG עומד על 0.45. יתרות השורט על המניה התכווצו מ-9.7 ל-9.09 מיליון מניות בחודש האחרון.

2. Capital One Financial Corp (סימול: COF). חברת אחזקות בתחום הבנקאות. מכפיל PEG עומד על 0.86. יתרות השורט על המניה התכווצו מ-27.1 ל-7.62 מיליון מניות בחודש האחרון.

3. Coinstar (סימול: CSTR). עוסקת באספקת פתרונות מחשוב לרשתות קמעונאות. מכפיל PEG עומד על 0.96. יתרות השורט על המניה התכווצו מ-10.11 מיליון מניות ל-8.4 מיליון מניות בחודש האחרון.

4. Ebix Inc (סימול: EBIX). עוסקת באספקת פתרונות מחשוב ייעודיים לתעשיית הביטוח. מכפיל PEG עומד על 0.9. יתרות השורט על המניה התכווצו מ-10.06 מיליון מניות ל-9.65 מיליון מניות בחודש האחרון.

5. Marathon Petroleum Corporation (סימול: MPC). עוסקת בזיקוק ושיווק של מוצרי אנרגיה ודלקים. מכפיל PEG עומד על 0.64. יתרות השורט על המניה התכווצו מ-8.79 ל-4.9 מיליון מניות בחודש האחרון.

6. Valassis Communications (סימול: VCI). עוסקת בשירותי מדיה ושיווק בארה"ב. מכפיל PEG עומד על 0.77. יתרות השורט על המניה התכווצו מ-7.53 מיליון מניות ל-7.1 מיליון מניות בחודש האחרון.