מונה כונס נכסים לאתי דודאי; צפו ברשימת נכסיה המלאה

בחודש שעבר התמוטט ומת דוד דודאי בעת דיון בבית המשפט ■ כעת החליט השופט למנות כונס זמני לנכסי גרושתו, כוכבת הסדרה "מעושרות", לבקשת רשות המסים

כוכבת "מעושרות" מככבת - שלא בטובתה - בבית המשפט: בית המשפט המחוזי בתל-אביב מינה כונס נכסים זמני לנכסיה של כוכבת הסדרה "מעושרות", אתי (אסתר) דודאי, ואסר עליה לעשות כל שינוי או פעולה ברכוש ובנכסים שבבעלותה.

בכך נעתר השופט איתן אורנשטיין לבקשת רשות המסים לאסור על דודאי למכור, להעביר או לעשות כל דיספוזיציה ברכוש, אשר לטענת הרשות הועבר אליה ללא תמורה מגרושה המנוח, דוד דודאי, שהתמוטט בחודש שעבר בעת דיון באולם בית המשפט ומת. וזאת, על מנת להבריחו מהרשויות ולהתחמק מתשלום חובות מס עצומים שצבר דודאי בחייו.

הנכסים שהוקפאו הם דירת מגורים במבשרת ציון, הווילה בה מתגוררת דודאי בסביון על כל תכולתה, לרבות תכשיטים וחפצי אמנות, רכב מסוג ב.מ.וו, 25.5% ממניות חברת אמ.אס.טי רביב מודולר, מניות נוספות בחברת אמריסוויס בנייה ופיתוח, זכויות בחברת טרנס קון מובייל וחשבון נאמנות המוחזק לטובת דודאי על-ידי הנאמנים עו"ד יגאל ארנון וויליאם לסקר.

ההחלטה ניתנה בדלתיים סגורות בשבוע שעבר, ופרטיה הותרו לפרסום היום (א'). השופט אורנטשטיין מינה את עו"ד ארז חבר לכונס הנכסים הזמני, אך קבע כי בשלב זה סמכויותיו יהיו מוגבלות, והוא מוסמך "להיכנס לבית שדודאי מחזיקה בסביון ולערוך רישום של תכולתו, לרבות חפצי האמנות והתכשיטים המצויים בו".

אתי ודוד דודאי, הורים לשניים, נפרדו ב-2008. לפי הסכם הממון ביניהם, חולק הרכוש שצברו בחלקים שווים בין שניהם. בעקבות השתתפותה של דודאי בסדרה "מעושרות" ששודרה בערוץ 10 עלה גם שמו של דוד דודאי לכותרות, ואף פורסם תחקיר מקיף בעיתונות על חובות שונים שיש לשניים.

מס הכנסה: דודאי "השתמט מדיווחים על נכסיו ועסקיו"

דןד דודאי, יזם נדל"ן, התחיל את עסקיו בתחום התשתיות ועסק במהלך השנים גם בפרויקטים של חניה ואכיפת חניה עירונית. הוא היה פעיל במדינות שונות בעולם, בהן סין ורוסיה. אלא שנדמה שבשנים האחרונות נקלעו עסקיו למשבר. טרם מותו ניהלה רשות המסים הליכים משפטיים מרובים נגדו, ובהם תיק פשיטת-רגל, בטענה לחובות-עתק שצבר לחובת המדינה, בגין מסים שלא שולמו במשך שנים.

במסגרת בקשות למתן צווי עיקול לנכסים שהגישה רשות המסים נגד דודאי, נטען כי הוא "השתמט משך שנים ארוכות מדיווחים על נכסיו ועסקיו", ועל כן הוצאו לו שומות בצווים, ומתנהלים נגדו הליכים משפטיים לגביית החובות.

במסגרת ההליכים הללו הוצאו לדודאי שומות מס הכנסה לשנים 2003-2005, בהם נקבע כי חובו לרשות המסים עומד על סך של כ-78 מיליון שקל. לאחר שדודאי לא שילם את חובו, ובקשותיו לערער על השומות נמחקו, פתחה רשות המסים בהליכי פשיטת-הרגל נגדו, ובמסגרתם התבקשו וניתנו צווים האוסרים על דודאי המנוח לעשות כל שינוי או פעולה ברכושו עד לסיום ההליכים נגדו.

במהלך הדיונים השונים הגיעה רשות המסים להסכמה עם דוד ואסתר דודאי, לפיו הצווים האוסרים עליהם לעשות שינוי בנכסים ייוותרו על כנם, ואולם הם יוכלו למכור נכסים בתנאי שתמורת המכירה תופקד בנאמנות או שיירכש נכס אחר כנגדם.

בחודש שעבר, במהלך דיון נוסף באולם בית המשפט בתיק פשיטת-הרגל, התמוטט דודאי ומת. לאחר פטירתו הגישה רשות המסים בקשה חדשה למתן צווים האוסרים על גרושתו, אתי דודאי, לעשות שינוי בנכסים שהעביר לה בחייו.

לטענת רשות המסים, חרף קיומם של צווים האוסרים על דוד דודאי לעשות כל פעולה בנכסיו, בפועל העביר דודאי לגרושתו את "כלל נכסיו ששווים נאמד במיליוני שקלים, ללא תמורה כלשהי מצידה".

לטענת הרשות, "המהלך האמור מנוגד לכל היגיון כלכלי-חוקי ומעלה חשש ברמת סבירות גבוהה ביותר לניסיון החייב להברחת נכסיו, על מנת להתחמק מתשלום לנושים, ובכללם מס הכנס".

עוד צוין בבקשת הרשות כי "קיים חשש כי הגברת דודאי תנסה למכור את הנכסים... ובכך תשלים את מלאכת הברחת הנכסים".

הרשות הוסיפה כי החשש מתגבר נוכח הפרסומים לפיהם העמידה אתי דודאי את הבית במבשרת ציון והווילה בסביון למכירה.

יצוין כי אלה אינם ההליכים המשפטיים היחידים עמם מתמודדת אתי דודאי בימים אלה. לפני כשבועיים הגיש איש העסקים שלי נרקיס, שזכה בעבר לכינוי "מלך השוק האפור", תביעה בהיקף 6 מיליון שקל נגד אתי דודאי ועיזבונו של גרושה המנוח, בטענה כי השניים נטלו ממנו הלוואות בהיקף של כ-500 אלף דולר ב-2009, אשר לא נפרעו ותפחו לחוב בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

‎הנכסים שהוקפאו

* דירת מגורים במבשרת ציון

* הווילה בה מתגוררת דודאי בסביון על כל תכולתו, לרבות תכשיטים וחפצי אמנות‏ ‎

* רכב מסוג ב.מ.וו

* ‎‏25.5% ממניות חברת אמ.אס.טי רביב מודולר

* מניות נוספות בחברת אמריסוויס בנייה ופיתוח

* זכויות בחברת טרנס קון מובייל

* חשבון נאמנות המוחזק לטובת דודאי