טורקיה: רעידת אדמה בעוצמה 5 בסולם ריכטר; אין נפגעים

רעש האדמה הרס מספר בתים צמודי קרקע ואסמים באזורים כפריים באזור מזרח טורקיה ■ לפי דיווחים מהשטח, לא נרשמו פגיעות בנפש ■ בנובמבר באחרון נהרגו 644 אנשים ברעש אדמה בעוצמה 7.2

רעידת אדמה בעוצמה 5.0 בסולם ריכטר הורגשה במזרח טורקיה הבוקר (ב'). רעש האדמה הרס מספר בתים צמודי קרקע ואסמים באזורים כפריים באזור, לדברי גורמים רשמיים במדינה. לפי דיווחים מהשטח, לא נרשמו פגיעות בנפש.

לדברי המכון הסיסמולוגי Kandilli במדינה, הרעש פגע בסביבות השעה 13:35 בכפר סולטני במחוז מוס (Mus) במזרח טורקיה.

טורקיה רגישה מאוד לרעשי אדמה עקב הקרבה להרגי געש פעילים. רק באוקטובר-נובמבר האחרונים נהרגו לפחות 644 אנשים מרעידת אדמה בעוצמה של 7.2 בסולם ריכטר שפקדה את מזרח טורקיה סמוך למחוז וואן שבגבול הדרום-מזרחי של המדינה עם איראן.

הרעידה הורגשה סמוך לשעה 12:41 והורגשה היטב במחוזות רבים בטורקיה וגם באיראן ובעיראק. מוקד הרעש היה בכפר טבנלי ולאחר מכן דווח על מספר רעידות משנה באזור, אך חלשות יותר.

בטורקיה הורגשו בשנים האחרונות מספר רעידות אדמה, כשרובן הסתיימו ללא נזק ונפגעים. שתי רעידות אדמה חזקות בשנת 1999 גרמו למותם של למעלה מ-20 אלף בני אדם ולהרס עצום בצפון-מערב המדינה. שני אנשים נהרגו ו-79 נפצעו ברעידת אדמה שהורגשה בחודש מאי אשתקד, גם כן בצפון-מערב המדינה.