האם שמשפחתה נשרפה ברחובות: "מה אעשה עכשיו?"

(עדכון) - ביום שאחרי השריפה הקטלנית בשכונת נג'ארה ברחובות, שרויים תושבי השכונה באבל כבד ■ רב בביה"ס בו למדו כמה מהילדים שניספו: "הם נחשבו לשושנים של בית הספר"

אבל כבד בשכונת נג'ארה ברחובות, ביום שאחרי מהשריפה הקטלנית אמש: עשרות שכנים פוקדים את בית הסבא והסבתא של המשפחה, מתקשים לעכל את שהתרחש אתמול בשעות הערב במקום. אבי המשפחה גיא שאער ו-5 ילדיו נספו בשריפה הקטלנית שלא הותירה להם סיכוי לשרוד.

"האמא נולדה כאן בשכונה, ובעלה גיא גר איתנו כאן ב-10 השנים האחרונות", סיפר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט משה תם, יו"ר ועד שכונת נג'ארה. "קשה לדבר עליהם בלשון עבר, זה אבל כבד. זו הייתה משפחה מאוד צנועה, מכובדת ושקטה. רק לפני שבוע וחצי הם ישבו שבעה - בדירה שנשרפה אמש כליל. קשה מאוד לעכל את זה".

"שוחחתי עם הסבא והסבתא, הם פשוט לא מעכלים. אביבית חושבת שהיא בחלום, גם כן לא מעכלת", סיפר תם. "לכל השכונה שלנו קשה מאוד לקבל את הבשורה המרה הזאת. הילדים ששיחקו עם הילדים שנספו שואלים הבוקר 'למי נלך?', 'מי ישחק איתנו?'".

דקות לאחר שפרצה השריפה הוזעק הרב מילר, מורה ומחנך בבית הספר "הרא"ם" ברחובות למקום. היום, בראיון שהעניק לאתר האינטרנט "חדרי חרדים", הוא משחזר את רגעי האימה. "ניגשתי אל האם והיא התחילה לשאול אותי בבכי: 'מה אני עושה? איבדתי את כל המשפחה!'. חיפשתי את המילים לענות לה אבל לא מצאתי, שתקתי!".

"אני מכיר את הילדים ואת המשפחה", המשיך מילר. "היא כה שקטה, כה נהדרת. אלו היו תלמידים אשר נחשבו לשושנים של בית הספר. אי-אפשר לעכל את זה, אני עדיין המום, אני מחפש את המילים, אני לא מעכל את זה".

הערכה: קצר חשמלי במטבח גרם לשריפה הקטלנית

בשכונה נערכים להלווית ששת בני המשפחה. בשעה 15:00 ייצא מסע ההלוויה מהשכונה לבית העלמין ברחובות. "זה יהיה מחזה מאוד קשה, אני לא יודע איך נעמוד בזה", אומר תם.

מביקור בדירה הקטנה ניתן להבין שלמי שהיה בתוכה היה קשה מאוד להתמודד עם השריפה הקשה ולכבות אותה. "הגענו לזירה, ביצענו הערכת מצב וישר התחלנו בפעולות הכיבוי", סיפר הבוקר לחדשות 2 רשף שמעון גמליאל, דובר שירותי הכבאות של רחובות. "ביצענו סריקה אחר לכודים ואת מקור השריפה. התחלנו את חקירת השריפה לאחר הכיבוי, ובשלב מאוחר יותר אני חושב שנוכל להגיע למסקנות מה היה מקורה".

הערכה ראשונית בלבד של כוחות הכיבוי הבוקר מדברת על קצר שהתרחש במטבח בדירה ושגרם לשריפה הקטלנית. עם זאת, נבדקים כל כיווני החקירה הנוספים, ועבודתם של החוקרים עוד ארוכה בשל הנזק הכבד שנגרם בזירה.