לבני למתפקדי קדימה: "מגיע לנו ולילדים שלנו יותר"

הפריימריז בקדימה: עם פתיחת הקלפיות בבוקר החלו התלונות והאשמות המאפיינות התנהלות בחירות מקדימות ■ מופז: "אני מתכוון לנצח בבחירות ולהחליף את נתניהו"

95 אלף מתפקדי קדימה יכריעו היום האם בראש קדימה תעמוד ח"כ ציפי לבני או ח"כ שאול מופז. שלוש שעות לפני פתיחת הקלפיות יצאה לבני בקריאה נוספת לחברי המפלגה לבוא ולהצביע. בהודעה מוקלטת שנשלחה למתפקדים אמרה לבני: "היום הבחירות ב'קדימה' בואו להצביע! זה חשוב, זה עבורנו בואו נחזיר ביחד את התקווה לעם הזה. מגיע לנו ולילדים שלנו יותר. אל תוותרו, אל תשלימו עם מה שקורה; תבואו, ננצח!".

יריבה של לבני, מופז ואשתו אורית הגיעו להצביע בקלפי בכפר סבא. "ההרגשה שלי מצוינת", אמר מופז, "הבחירות האלה הן בחירות על עתידה דמותה וערכיה של ישראל. בסוף היום הזה קדימה תצא לדרך חדשה כאלטרנטיבה שלטונית לנתניהו. אני מתכוון לנצח בבחירות ולהחליף את נתניהו. אני קורא למצביעי קדימה להגיע וליצור מציאות חדשה בישראל", הוסיף.

עם פתיחת הקלפיות הבוקר בשעה 10:00, החלו התלונות והאשמות המאפיינות התנהלות בחירות מקדימות. לאחר שמטה לבני התלונן כי מטה מופז שלח הודעת הטעיה באסמסים בשעה 1:00 בלילה ובה נקראים מצביעי קדימה להצביע ביום רביעי: "תזכורת: ביום רביעי 28 במרץ, מגיעים לקלפי, מצביעים ומנצחים עם ציפי לבני", אמרה ראש ועדת הבחירות, השופטת עדנה בקנשטיין כי "זהו מעשה שנועד להטות את הבחירות בדרך מרמה" וקראה למטה לבני להגיש תלונה במשטרה. קודם לכן דיווח מטה לבני בטבריה שבמהלך הלילה נתלשו כל השלטים של לבני שנתלו באזור הקלפי ואילו לטענתם, השלטים האחרים נותרו על מקומם.

ההצבעה תימשך עד לשעה 22:00 בלילה וסופה יקבע מי יעמוד בראש המפלגה. בתום ספירת הקולות צפוי המנצח או המנצחת להגיע למטה המפלגה בפתח תקווה ולשאת את נאום הניצחון. מופז כבר הבהיר כי יקבל את דין הבוחר ויישאר בקדימה גם אם יפסיד, ואילו לבני סירבה עד כה לענות על השאלה. במערכת הפוליטית מעריכים שבכל מקרה תהיה התפלגות במפלגה.