ארה"ב: חשד לדליפת פרטי כרטיסי אשראי של מיליוני אנשים

חברת סליקה בארצות הברית הודיעה שבתחילת החודש נפרץ בסיס הנתונים שלה ■ על פי המקור שחשף את הפרשה, היקף כרטיסי האשראי שהושפעו עלול להגיע לכדי 10 מיליון כרטיסים

ההאקר הסעודי מכה בארה"ב? פריצה לבסיס נתונים של חברת סליקה בארצות הברית העלתה את החשש שפרטיהם של מיליוני בני אדם כולל מספר כרטיס האשראי שלהם דלפו לרשת. על פי הדיווחים הפריצה פגעה בלקוחות של כל חברות כרטיסי האשראי הגדולות בארצות הברית.

חברת Global Payments הודיעה אתמול שבתחילת מארס נפרץ מאגר הנתונים שלה ויש חשש ש"ניתנה גישה לפרטי כרטיסי האשראי". בהודעה שלה אמרה החברה שמייד עם היוודע דבר הפריצה, פעלה החברה לתקן אותה והודיעה לחברות סליקה אחרות לגביה.

בהודעה של החברה לא נמסר מידע לגבי סוג הכרטיסים שההאקרים הצליחו לגשת אליהם, אולם הודעה של חברת ויזה טוענת שכרטיסים של כל החברות הגדולות הושפעו מהפריצה. "חברת ויזה מודעת לאפשרות לפריצה לבסיס נתונים שהתרחשה אצל גוף שלישי, והשפיעה על כרטיסים של כל החברות הגדולות", נכתב בהודעה של ויזה.

בהודעה של חברת גלובל פיימנטס לא נמסר גם היקף הפריצה, אולם הבלוג המוערך Krebs on Security שעוסק בתחום אבטחת מידע ושחשף לראשונה את הפרשה, טוען שהיקף הפריצה עלול להגיע עד כדי 10 מיליון כרטיסי אשראי .

בעקבות ההודעה של החברה, צנחה מניית גלובל פיימנטס בכ-9% במהלך המסחר אתמול בוול סטריט, מה שגרם להפסקת המסחר במנייה שעד סוף יום המסחר לא התחדש. בשנה הפיסקאלית האחרונה החברה הייתה אחראית לסליקת עסקאות בהיקף של 167.3 מיליארד דולר.