בניגוד להוראות: עוזר מנכ"ל רשות השידור עוסק בנושאי כ"א

המנכ"ל, יוני בן-מנחם, הבהיר בעבר כי עוזרו זליג רבינוביץ' לא יעסוק בנושאי כוח-אדם ■ רשות השידור: "רבינוביץ' מונה לתפקיד מתוך הכרה בכישוריו הרבים"

זליג רבינוביץ', עוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם, מונה לתפקידים נוספים ברשות הקשורים גם לעיסוק בכוח-אדם. המינוי הוא בניגוד לתנאי נציבות שירות המדינה וכן בסתירה לדבריו של בן-מנחם בוועדה לביקורת המדינה, לפיהם רבינוביץ' "לא מטפל בענייני כוח-אדם".

בדצמבר 2011 פורסם לראשונה ב"גלובס" כי מינויו של רבינוביץ' לתפקיד העוזר הבכיר של מנכ"ל רשות השידור נעשה בניגוד לתנאי הסף של נציבות שירות המדינה, הקובעים כי מינוי זה מחייב תואר ראשון.

עוד פורסם בכתבה כי על-פי חוזר נציבות שירות מדינה, עובד במשרת אמון בלשכת המנכ"ל "אינו רשאי לעסוק בענייני כוח-אדם ובמינויים של עובדי מדינה, למעט מינויים של עובדים במשרות אמון בלשכת המנכ"ל".

בעקבות הפרסום ב"גלובס", יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, ח"כ רוני בר-און, דרש מבן-מנחם להשיב האם רבינוביץ' מונה "להיות נושא ונותן מטעמך עם ועדי עובדים על הכול, כולל ענייני כוח-אדם".

בר-און אף הסביר כי אם רבינוביץ' אכן אחראי במידה כלשהי לענייני כוח-אדם, "זה עומד בסתירה מוחלטת למה שכתוב בחוזר נציבות שירות מדינה". בתגובה ענה בן-מנחם מספר פעמים כי רבינוביץ' "אינו מטפל בענייני כוח-אדם".

ואולם, בדיקת "גלובס" מעלה כי בחודשים האחרונים מונה רבינוביץ' לתפקידים חדשים - האחראי על יישום הרפורמה; ראש צוות ההקמה של ערוץ החדשות החדש שיעלה לאוויר במאי; ראש צוות ההקמה של חטיבת הניו-מדיה; ודירקטור בקרן "ידע" המשותפת לעיתונאי הרשות ולהנהלה.

ביקורת ברשות

גורמים ברשות השידור מותחים ביקורת על המינויים החדשים, שכן לדבריהם הם סותרים את הנחיות הנציבות בכל הקשור לעיסוק בכוח-אדם.

יודגש כי תפקיד הממונה על יישום הרפורמה הוא אחד התפקידים היותר חשובים במסגרת הרפורמה. זאת, בין היתר, מכיוון שהוא יהיה אחראי להסדרת הפרישה והפיטורים של 700 עובדים ברשות וכן העברה של עובדים בין מחלקה אחרת לאחרת בתוך הרשות.

כמו כן, במסגרת ערוץ החדשות החדש באפיק 33 יידרשו לעבור לערוץ זה עשרות עובדים מהערוץ הראשון וקול ישראל.

"בשבועות האחרונים", מספר גורם בכיר ברשות השידור, "זליג דן עם ועדי עובדים על נושאי כוח-אדם, כולל הקצאת אנשים מהרדיו והטלוויזיה לטיפול בהעברת החומרים לערוץ החדש".

ברשות השידור סירבו להתייחס לפניית "גלובס" בעניין תחומי האחריות החדשים של רבינוביץ'.

מהרשות נמסר: "הרשות אינה מתייחסת לספינים ולשקרים שמפיצים גורמים אינטרסנטיים בתוך רשות השידור ומחוצה לה. מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, אומר כי זליג רבינוביץ' הינו איש ברוך כישרונות בתחומים רבים העובד במערכת כ-25 שנה, וכי הוא מינה אותו לתפקיד העוזר הבכיר ולמשימות מיוחדות נוספות, מתוך הכרה בכישוריו הרבים.

"המנכ"ל הוסיף כי רבינוביץ' פועל יום ולילה, בהצלחה מרובה ועם תוצאות בשטח, למען חילוץ רשות השידור מהביצה אליה נקלעה בשנים האחרונות ולמען הצלחת הרשות. המנכ"ל מאמין ברבינוביץ' ומחזק אותו, ולא ייתן למלעיזים לנסות לפגוע בשמו הטוב של אדם הנאמן למערכת ואשר פועל להצלחתה בכל כוחו".