עו"ד ד"ר יוסי שגב: "אפילו בסוריה אין אחוז הרשעות כמו בישראל"

תוך כדי משפטו באשמת דיווח כוזב למע"מ, עו"ד שגב תוקף את רשות המסים, מייחס לה מניעים פסולים בהעמדתו לדין ומביע מורת-רוח משיעור ההרשעות העצום בישראל

ב-30 בנובמבר 2007, במסגרת ראיון שהעניק ל"גלובס", יצא עו"ד-ד"ר יוסי שגב בהתקפה חריפה נגד אנשי רשות המסים ומומחי מס במדינה. בין היתר אמר אז שגב, כי "כמעט כל מי שנקראים 'מומחי מס' הם בעצם מאכערים", וכי "עורכי הדין ובעיקר רואי-החשבון הללו הם פשוט בעלי יכולת שכנוע גבוהה, כי אחר-כך פקיד השומה עובר לעבוד אצלם".

ההתקפה של שגב, מעורכי הדין הבכירים בישראל, עוררה בזמנה סערה גדולה. בין היתר, הביע נשיא לשכת רואי-חשבון דאז, רו"ח ראובן שיף, תמיהה על "דבריו המשתלחים וחסרי הרסן של עו"ד שגב על ציבור רואי-החשבון בכלל, ועל אלו העוסקים במיסוי בפרט".

גם עו"ד-ד"ר משה שקל לא נשאר שווה-נפש נוכח דבריו של שגב, ואמר כי הוא נעלב בשם מאות עורכי הדין ורואי-החשבון העוסקים בתחום. גם ברשות המסים זעמו על דבריו של שגב, אך העדיפו שלא להגיב.

כשנתיים וחצי לאחר אותו ראיון, ביוני 2010, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד שגב בגין עבירות של דיווח כוזב בנסיבות מחמירות. לטענת רשות המסים והפרקליטות, כדי להתחמק מתשלום מע"מ בסך 2.8 מיליון שקל, שקיבל כשכר-טרחה עבור ייצוג משפטי שהעניק לבתו של המיליונר שאול אייזנברג ז"ל, ליז הרדי, המתגוררת בישראל, הציג שגב לרשויות מע"מ מצג כוזב כאילו את השירות המשפטי נתן לאמה של ליז, לאה אייזנברג, שהיא תושבת חוץ.

"אם לא תשלם יבולע לך"

בראיון חג בלעדי ל"גלובס", שניתן בעיצומו של המשפט הפלילי המתנהל נגדו בבימ"ש השלום בת"א, יוצא שגב למתקפה נוספת על רשות המסים. לדבריו, כתב האישום נגדו הוגש לאחר שהוא חשף כי אנשי הרשות זייפו מסמכים ויצרו מצג שווא שלפיו שגב הגיש שורה של השגות (ערעורים) על שומות שנעשו לו במס הכנסה.

שגב: "כרגיל, עשו לי מדגם במס הכנסה, וניסו לסחוט אותי ולהגיד לי אם לא תשלם אנחנו נעשה כך, נעשה אחרת. 'מצאו בדיוק עם מי להתעסק'. התחלתי לחקור את התיק שלי במס הכנסה, וגיליתי שיש שם כל מיני השגות שלכאורה הגשתי על מסים וזכיתי. אמרתי להם שלא הגשתי אף פעם בימי חיי השגות. שאלתי: 'מה זה הדבר הזה?' ביקשתי את המסמכים, ועשו לי צרות צרורות, עד שגיליתי שהם זייפו השגות. אמרתי למה? מה פתאום? הם כתבו שהגשתי ערעור וזכיתי. זה נשמע הזוי. ואז אמרתי: 'יש כאן אינטרס אישי'. והתחלתי לחפש, ואני 'שד' בלמצוא את האמת".

- ומה מצאת?

"גיליתי שיש הסכם חשאי לעובדי מס הכנסה, שנותן להם שכר עידוד על כמות ההשגות שהם עושים".

- אתה מעלה כאן טענה קשה ופלילית, שאנשי מע"מ זייפו השגות כדי לקבל עוד כסף. מדוע לא הגשת תלונה במשטרה?

"זה ודאי סיפור של המשטרה, אבל אני 'לא הולך למשטרות'. הלכתי לבית-המשפט וזה קבע שההשגות שלי לא היו ולא נבראו. כמובן, הם מיד ויתרו, הם אמרו 'נכון לא היו', 'זו טעות', 'זה נשכח'. עכשיו, זה לא היה הדבר הכי חכם שעשיתי בימי חיי, נהייתי 'יקיר מס הכנסה'. פתאום קיבלתי מדגמים על כל חברה. יש לי עסקים חובקי עולם, על כל דבר שאני נמצא בו קיבלתי מדגם".

- אתה מתכוון "מדגם" במירכאות וטוען ששמך עלה למדגם במתכוון.

"ממש כך. גילינו לאחרונה שמס הכנסה שלח את חשבונית המס של אייזנברג למע"מ, לבדוק למה ביקשתי פטור. עכשיו איפה נכנסים רמאים? רמאים נכנסים באפור. ב'שחור-לבן' הם לא יכולים להיכנס. והם ידעו ששם הם יכולים להתווכח, כי זה אפור. ולראשונה בישראל, לא היה עוד כזה מקרה, הגישו נגדי כתב אישום בטענה שהפטור לא צודק. הנימוקים לבקשת הפטור היו שייצגתי את לאה אייזנברג ולא את ליז הרדי. ולאה שילמה לי את ה-15 מיליון שקל. הם הוציאו שומה שהם לא מקבלים את הנימוק ואמרו לי 'אם לא תשלם יבולע לך'".

- אז בשורה התחתונה, מע"מ רודף אותך. מדובר בנקמה?

"אני לא רוצה להגיד את המילה 'רודף'. המצב היום הוא שאני רודף אותם. יכולתי לגמור את המשפט בכל רגע. הציעו לי כופר לפני המשפט וכופר אחרי וכופר באמצע".

- נניח שאתה צודק, אבל הם אחת מרשויות החוק, וגם אם הם טעו לגבי המע"מ צריך לשלם ואחר-כך לערער.

"הצעתי לשלם, אמרתי וכתבתי להם בכתב: 'אני מוכן להפקיד אצלכם את הכסף ואחר-כך נגמור הליך אזרחי כדי לראות אם הכסף מגיע לכם או לא. לא הסתרתי דבר. איך יכול להיות שמ-1975, שאז חוקק חוק מע"מ, יש אלפי תיקים אזרחיים, ורק התיק הזה הוא פלילי?"

"אני מקצוען, שלא יספרו לי סיפורים"

הביקורת של עו"ד שגב על מערכת החוק בישראל חורגת מעניינו הפרטי ומרשות המסים. על-פי השקפת עולמו, קיים ליקוי מובנה בהליכים הפליליים בישראל. "בהליך הפלילי יש ליקוי. חבל שלא ראיתי את זה בצעירותי כי הייתי מתקן את זה כמו שתיקנתי את הליקויים הכי גדולים בארץ בתחום האזרחי, כמו בתחומים של אחריות דירקטורים ואחריות בנקים. משלב הגשת כתב האישום יש 99.87% הרשעות. מכל 1,000 תיקים, 3 יוצאים זכאים. אין דבר כזה בעולם. בקנדה יש 70% הרשעות, אפילו בסוריה אין כזה אחוז הרשעות".

- ואיפה הבעיה?

"הבעיה היא, שכאשר פרקליט מאמין שהדעות של שר מסוים, כמו אביגדור ליברמן, מזיקות למדינה, הוא חושב שהוא עושה דבר הכי נכון בעולם. 13 שנה הם כבר בחקירה של ליברמן".

- אתה אומר שפרקליטים לא מפרידים בין דעותיהם האישיות לבין ההחלטה אם להגיש כתבי אישום?

"ככה זה בני-אדם. כל בן-אדם מושפע מהדעות שלו, ושלא יספרו לי סיפורים. זה לא שמישהו יכול להפריד וכל המילים האלה 'אנחנו מקצוענים' וכו'. גם אני מקצוען, אז שלא יספרו לי סיפורים. אי אפשר. כולנו בשר ודם".

- אפשר להבין את כוונתך כשאתה מדבר על השר ליברמן, שמייצג עמדות ברורות. אבל איזו דעה קדומה יכולה להיות לפרקליט על עו"ד שגב או על עו"ד יעקב וינרוט?

"אין דעה. זה לא עובד ברמאויות. זה התחיל בזה שטלחום פרדילוב (יו"ר ועד עובדי מס הכנסה לשעבר, שבינו לשגב התגלעה מחלוקת בנוגע לשומה של שגב שבשיאה עתר שגב לבג"ץ וביקש כי תיקו יילקח מטיפולו של פרדילוב) רצה להתפרנס ולקבל שכר עידוד, לא בצורה כזאת ישרה. ואז פתאום מישהו נכנס בו - הגשתי בג"ץ לסלק אותו מתפקידו. היום הוא כבר לא יו"ר ועד העובדים וגם לא עוסק יותר ביחידת מדגם".

- אז פרדילוב אחראי על כתב האישום נגדך?

"ודאי. איזה שאלה. הוא עובד מול החקירות. הוא אומר להם 'תעשו את זה דרך מע"מ ושולח להם את החשבונית, ואז יש מישהו עם אינטרס, עשב שוטה, שאומר 'בואו נלמד את שגב לקח', ואוסף ראיות. היכולת של הפרקליטות להתעסק עם ראיות היא מוגבלת. היא יכולה לקרוא, לשאול שאלות, לחקור, אבל היכולת היא יחסית מוגבלת".

- אתה לא חושש שאתה פותח זירה חדשה מול רשויות המס, כשאתה אומר שהם בעצם נוקמים בך?

"אני לא אומר שרשויות המס נוקמים. אני אומר שאדם מסוים, פרדילוב, שהגשתי נגדו בג"ץ, נוקם".

- אבל המערכת מגבה אותו - היא הגישה כתב אישום.

"אז יכול להיות שאני פותח עוד זירה. מה אני אעשה?"

"אי אפשר לעצור אותי, לעולמים"

- אז לדעתך הרשויות שבויות בקונספציות שגויות?

"כן. בשגרת עבודה של אלפי תיקים. יש גם מקרים חריגים שבהם עקבות טביעות האצבעות של השיטה נראות. מתי? באותו רגע שתקפת את הפרקליטות, קיבלת גזר-דין מוות. עד עכשיו, לפי מה שראיתי, איש לא יצא מזה".

- עו"ד וינרוט העביר ביקורת על הפרקליטות ויצא זכאי.

"נכון. וההאשמה נגדו הייתה מגוחכת - שהוא קיבל פחות שכר וזה שוחד. וינרוט נאלץ להתמודד על חייו המקצועיים במשך שלוש שנים, כמו שאני נאלץ היום. הוא הפסיק לעבוד כי מישהו הגיש נגדו כתב אישום. אני עשיר גדול ואני מתכוון לעשות תיקון ולהקים קרן שבאמצעותה אממן תביעות נזיקין נגד המדינה לכל מי שיוצא זכאי ".

שגב חדור מוטיבציה וטעון באנרגיות חדשות כשהוא מדבר על הקרן החדשה שיקים. "כל אדם שיצא זכאי, יוכל לפנות לקרן שנקים ולקבל ייצוג בתביעה נגד המדינה על הנזק שנגרם לו". לדבריו, ההשלכות של הקרן על המשפט הפלילי יהיו מרחיקות לכת. "אתם תראו מה זה יעשה. קודם כול, זה יצמצם עסקאות טיעון. ברגע שאנשי הפרקליטות מרגישים שהם הולכים להפסיד את התיק, הם אומרים 'טוב, נפחית את האישומים'. אם הבן-אדם חותם על עסקת טיעון, הוא יצא אשם.

"כך, הם יצאו בזול מהנזק שהם עשו. עכשיו האנשים האלה יגידו, 'רגע, למה שאחתום? יש לי גם קרן זיכויים, שבה אני אקבל כסף על כל הנזק שנגרם לי'. היום אין לו אפשרות כזאת. ואז עסקאות טיעון, שהן הרסניות מבחינת מערכת הצדק, לא יהיו. כבר לא יהיו יותר 99% הרשעות במדינה, זה ירד ל-70%".

שגב מקווה, כי בזכות הקרן, "המדינה תיזהר מלכתחילה בעת הגשת כתב אישום".

- מדוע רק כשהועמדת לדין החלטת פתאום להקים את הקרן?

"אני לא ראיתי את מה שקורה במשפט הפלילי. פשוט לא ראיתי".

- על אף שאתה עו"ד שמתמחה בפירוקים ובדיני חברות החלטת לייצג את עצמך במשפטך הפלילי. זה צעד חכם?

"אין מישהו שיעשה את התיק הזה יותר טוב ממני. הוצאת האמת לאור זה המקצוע שלי. אם הייתי אפילו לא באפור, אלא ב'לבנבן', והיה לי פחד כלשהו הייתי לוקח את טובי עורכי הדין בארץ. אין לי חשש, האמת תצא. אומרים 'האמת תצא מהארץ'. היא יוצאת לבד, רק צריך לדאוג לגלות את הכול".

- אתה בטוח שתצא זכאי?

"אומרים ש'על ראש של שופט ועל רגליים של סוס לא שמים כסף', גם שופטים הם בני-אדם ואתה לא בטוח אף פעם ב-100% מה תהיה התוצאה. אבל אני משוכנע בחפותי ומשוכנע כי בית המשפט ימצא אותי זכאי".

שותף של הלקוחות

סיפור חייו של שגב, 67, שקיבל באחרונה "טוויסט" בעייתי, עם הגשת כתב האישום נגדו, הוא סיפור סינדרלה. הוא נולד בתל-אביב וגדל במשפחה בת 6 נפשות שגרה בדירת חדר אחד ברחוב גאולה הסמוך לכרם התימנים (לשגב יש שלוש אחיות שאחת מהן היא "כוהנת הפילאטיס דליה מנטבר, ואחת היא סימה גורן, ז"ל, שהייתה אשתו של השופט בדימוס אורי גורן).

את ילדותו ונערותו חילק שגב בין הים לבין בית המשפט המחוזי בת"א, שבו עבד אביו, אלברט בטיטו כסגן המזכיר הראשי. "אהבתי מילדות את הכוח של הים, יש לו כוח לא מוגבל. אהבתי גם את הכוח של החוק. הייתי מתרשם מ'איך שמוציאים את האמת בבית משפט'. זה פשוט ריתק אותי, איך החוצפנית הזאת יוצאת לה בסוף, ולא יעזור לאף אחד שום דבר".

בצבא שירת שגב ביחידה קרבית, ולאחר הצבא החליט "לקחת את עצמו בידיים", להשלים בגרויות ולהתמסר ללימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב. בהמשך, השלים דוקטורט במשפטים בהצטיינות באוניברסיטת לונדון, וכשחזר לארץ פתח משרד עצמאי ביחד עם גיסו, נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א לשעבר, אורי גורן. תוך שנים מעטות הפך שגב לעו"ד מוכר, שמייצג גופים קטנים ואנשים בודדים מול הבנקים, מול חברות גדולות ומול הרשויות.

את עיקר כספו הוא עשה על-ידי כך שנכנס כשותף של לקוחותיו. "אף שלא ייצגתי טייקונים, לא ייצגתי בנק, לא ייצגתי חברה גדולה, הם מחזרים אחריי שנים. אני מייצג רק אדם שלא יכול לריב עם הטייקון או עם הבנק, כי אין לו את הכסף או את הכוח. אני מאוד חזק, ויש לי אורך נשימה. יש תיק שגמרתי אחרי 26 שנה, אי-אפשר לעצור אותי, לעולמים".

- ואתה עובד רק על אחוזים?

"בהחלט. השקעה ממוצעת בתיק שאני לוקח היא של חצי מיליון דולר. אבל בכל תיק כזה אני יכול להרוויח 100-150 מיליון שקל, זה לא איזה גרוש. אני שותף של הלקוח ב-15%, בכל תיק".

- אפרופו כסף, העדת במשפטך שהיו לך חצי מיליארד שקל ב-2003. לא מקובל שאנשים מדברים על הכסף שלהם.

"לא. אבל יש להם את הצהרת ההון שלי. זה רשות המס, אני פתוח בפניהם כספר פתוח. במועד שבו הם טוענים שרציתי להרוויח 2.8 מיליון שקל מע"מ, היו לי חצי מיליארד ובטח לא הייתי עושה כזה דבר".

- ועדיין, רוב האנשים לא מדברים על כספם האישי בבית משפט כשהם יודעים שזה יגיע לתקשורת.

"אם הרווחתי נניח מיליארד שקל, אז עשיתי ללקוחות 10 מיליארד שקל. לאנשים טובים. לאנשים שנעשקו. לא לרמאים, לא לבנקים, לא לחברות ביטוח. לאנשים טובים".

- אתה אוהב כסף?

"אין לי שום יחס לכסף. הוא לא מעניין אותי. אני לא מתייחס למותגים, לא בביגוד, לא ל'גוצ'ים', לא נוסע במחלקות ראשונות וכאלה. אני מאמין שהאושר נמצא עם האנשים הפשוטים. הוא לא נמצא למעלה. למעלה קר ואתה לבד.

- איפה אתה גר?

"אני גר ב'סי אנד סאן'. אני אוהב את הים".

- "סי אנד סאן" זה גם סמל סטטוס.

"לא בשבילי. בשבילי זה הים, שאני יכול לרדת לים. ברור שאני חי טוב. אני חי מצוין".

- החברים שלך הם לא יצחק תשובה והדנקנרים?

"יצחק תשובה היה גם שותף וגם חבר שלי שנים ארוכות. איש מדהים, נשמה, פשוט, ישר. בשלב מסוים, לא יודע, הוא נהיה טייקון. לא יכולתי".

- בגלל שקוראים לו טייקון?

"הוא עדיין חבר טוב שלי, אבל לא יכולתי להמשיך להיות עו"ד שלו. אני לא יכול לייצג את הצד הזה, של החזקים".

- מה דעתך על ההתנהלות של תשובה מול מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן, ועל תופעת "התספורות"?

"מי שמכיר אותו מבין שהאיש הזה לא יאכל עד שכולם יקבלו את כל כספם. אבל צורת החשיבה שלו היא תמיד כמה שפחות להתחייב. תעזבו אותו, הוא יביא את הכסף וישלם לכולם עד הגרוש האחרון, כי הוא איש טוב".

באחרונה, אחרי שנים רבות, העביר שגב את ניהול המשרד המשגשג לבנו, בועז, ושגב עצמו עוסק רק במספר תיקים מרכזיים. הוא עשה זאת "כדי לאבד שליטה". "אני מאוד פדנט. מאוד, יותר מדי. וכשאני עושה דבר, אני מנסה לעשות אותו בצורה מושלמת, והדרך היחידה להינתק, היא לקחת 3-4 תיקים ולעשות רק אותם, לשגע את כולם עם הקפדנות, ואת היתר פשוט להעביר. וזה מה שעשיתי".

"שלחו רוצח שכיר להרוג אותי"

- מה הם שלושת התיקים שבהם אתה כן מטפל?

"היום אני מעורב בכתב האישום שלי, ואני מייצג את יפעת גוריון, גרושתו של עידן עופר בתיק האישות הכי גדול בישראל, ששוויו 7 מיליארד דולר. אני תמיד מייצג רק את הנעשקים, אף פעם לא את העושקים, וגוריון היא נעשקת. אני מייצג גם את יוסי לנגוצקי בתביעה שהגיש נגד בני שטיינמץ, ואני זוכה בכל התיקים שאני לוקח".

- למה בעצם החלטת להעביר את ניהול המשרד?

"אני מאוד אוהב את העבודה, אבל כל שנה מגיל 27, אני 4 חודשים בחופשה, בחודשים האלה אני מפליג עם היאכטה שלי, עושה סקי ויוצא לטרקים. הטרק הכי יפה שעשיתי היה בניו-המפשייר, מעל בוסטון, שנקרא "אינדיאן סאמר". אתה הולך ונופלים עליך שם מיליארדים של עלים בכל הצבעים.

"הפעם הראשונה שבה איבדתי שליטה הייתה ב-2005 כשחציתי את האוקיינוס עם הסירה שלי, איבדתי שליטה כי נקלעתי להוריקן בלב ים, קראו לו 'דלתא', כבר נגמרו להם האותיות האנגליות לסופות. הייתי ביאכטה עם רעייתי ועם החבר לחיים של דליה אחותי, שהוא מורה להתעמלות. יצאנו מזה בשלום אך בקושי, וזה לימד אותי כמה אנחנו קטנים. זה שינה לי את החיים".

"ראיתי את המוות מול העיניים"

- נשמע מפחיד.

"כן, ראיתי את המוות מול העיניים, אבל אני לא פוחד משום דבר, אף פעם. יש לי תכונה כזאת. אני חושב שמטיפשות. אין לי את התכונה הזאת ששומרת עלינו, על החיים שלנו, לפחד. גם לא משפטית".

- מתי אתה עולה על היאכטה בפעם הבאה?

"אחרי ליל הסדר אני אתחיל לארגן את המסלול. באמצע מאי מתחילה החופשה שלי".

- המשפט שמתנהל נגדך לא מחבל בחופשה?

"לא. יש לי דיון ב-10 במאי ואחרי זה ב-9 בספטמבר. אני לא מוותר על ההפלגה לעולם. זה קל לוותר, אתה אומר 'רק השנה אני לא אפליג', זה כמו עם דיאטה'".

- עושה רושם שאצלך הכול כרגיל. המדינה מנהלת נגדך משפט פלילי ואתה יוצא להפלגה. המשפט לא שיבש לך משהו בחיים?

"מה יש לך? נלחמתי במלחמות ישראל, נקלעתי לסערה בלב האוקיינוס, ובאחד מתיקי הפירוק שלחו רוצח שכיר להרוג אותי בגואטמלה. אני לא רוצה להגיד שזה קשקוש, אבל זה לא כזה מפחיד. זו לא סערה בלב ים וגם לא מלחמה. זה רק עוד תיק".

מספסל הסנגורים לספסל הנאשמים

לפני כשנתיים נאלץ עו"ד יוסי שגב להחליף את מקומו הטבעי על ספסל הסנגורים ולהתיישב על ספסל הנאשמים. ביוני 2010, הגישה נגדו רשות המסים כתב אישום בגין עבירות של דיווח כוזב בנסיבות מחמירות. כתב האישום הוגש גם נגד חברת עוה"ד י. שגב ושות' וחברת י.מ.ש השקעות שבבעלותו.

תחילתה של הפרשה במאי 1997, אז שכרה בתו של שאול אייזנברג ז"ל, ליז הרדי, את שירותי משרדו של עו"ד שגב, כדי שייצג אותה בסכסוך הירושה על עיזבונו של אביה. לפי כתב האישום, שגב ועו"ד יעקב וינרוט, שייצג את אמה של הרדי, לאה אייזנברג, סיכמו כי האם והבת יפעלו "בחזית אחת בתקיפת צוואתו של המנוח". בהמשך, התגלעה מחלוקת בין הרדי לאמה, והרדי הגישה, באמצעות שגב, תביעה נגד אייזנברג.

במהלך 2002 ו-2003 ייצג עו"ד שגב את הרדי בהליך בוררות, אשר במסגרתו נקבע כי על אייזנברג לפצות את הרדי בגין ההוצאות המשפטיות, בסך 3 מיליון דולר. באוקטובר 2003 שולם לשגב שכר-טרחה עבור השירות המשפטי שנתן להרדי בסך כ-15.6 מיליון שקל.

בכתב האישום נגד שגב נטען, כי על מנת להתחמק מתשלום מע"מ בגין שכ"ט, בשיעור 2.8 מיליון שקל, הוא הציג לרשויות מע"מ מצג כוזב, שלפיו השירות המשפטי ניתן לאייזנברג, שהיא תושבת חוץ, וזאת, על אף שבפועל ניתן השירות להרדי, שהיא תושבת ישראל.

עוד נטען, כי לצורך הצגת המצב הכוזב, הוציאו הנאשמים לאייזנברג חשבונית מס, שהמס הנקוב בה הוא בשיעור אפס, ודיווחו עליה בדיווח התקופתי למנהל המע"מ. בפועל, נטען, חל על עסקה זו שיעור מע"מ מלא.

בשנתיים האחרונות מנהל שגב מאבק עיקש לטיהור שמו. הוא מייצג את עצמו בהליך המשפטי, בסיוע בנו, עו"ד בועז שגב, העובד עמו במשרד, בין היתר, טוען שגב כי התיק הפלילי נתפר למידותיו בעקבות מחלוקת עבר שהייתה לו עם יו"ר ועד העובדים לשעבר ברשות המסים, טלחום פרדילוב.

במסגרת ההליך חשף שגב, בין היתר, כי בשנת 2003, שבה לכאורה התבצעה העבירה המיוחסת לו, נאמד הונו האישי בכחצי מיליארד שקל. לכן, טען, אין לו כל סיבה להתחמק מתשלום מע"מ.

שגב טען עוד, כי לאור העובדה שהוא הראשון שעומד לדין בגין דיווח מהסוג המיוחס לו - שהשירות ניתן לתושב חוץ על אף שניתן לתושב ישראל, יש לזכותו גם בגין טענת הגנה מן הצדק.

תגובת רשות המסים "שגב מערבב בין דמיון למציאות"

רשות המסים מסרה בתגובה: "רשות המסים דוחה בשאט נפש ובתוקף הטענות בדבר זיוף השגות, כמו גם הטענות בדבר שיקולים זרים שהביאו להגשת כתב אישום לעבירות מע"מ נגד עו"ד שגב. מעבר לכך, אין אנו מוצאים לנכון להתייחס בתקשורת להליך המתנהל ואת עמדתנו נציג בבית המשפט".

לדברי הרשות, "יש לתמוה על כך שעו"ד בכיר, המעיד בימים אלה כנאשם בהליך פלילי, עושה שימוש בראיונות תקשורתיים על מנת לנסות ולהשפיע על שיקולי בית המשפט. למקרא הטענות שמעלה עו"ד יוסי שגב, ביחס להליכים שניהל בעבר מול רשויות המס והובאו להתייחסותנו, עולה כי עו"ד שגב מערבב בין דמיון למציאות.

"האמירות חסרות השחר המיוחסות לו, לא קיבלו מעולם גושפנקה משפטית והן היו ונותרו טענות המושמעות מפיו, שאין להן כל אחיזה בעובדות ובהתנהלותו בפועל במסגרת אותם הליכים, כשבחר לסיים את המחלוקת בדרך של הסכם פשרה תוך תשלום מס.

"גם לאמירות של עו"ד שגב ביחס לשינויים בתפקידו של טלחום פרדילוב אין כל אחיזה במציאות. פרדילוב נבחר במכרז לתפקיד מנהל היחידה הארצית לאכיפת הגבייה, ולאור זאת סיים את כהונתו כיו"ר הוועד הארצי ואת תפקידו במשרד השומה, וזאת ללא כל קשר לעניינו של עו"ד שגב".

8 דברים על יוסי שגב

1. הוא נולד בת"א, למשפחה חסרת אמצעים. אביו, אברהם בטיטו, היה מזכיר בבית המשפט המחוזי בעיר; אחת מאחיותיו היא דליה מנטבר, "כוהנת הפילאטיס" והכושר

2. משפחתו, בת שש הנפשות (הורים, שלוש בנות ובן), התגוררה בדירת שלושה חדרים, יחד עם עוד שתי משפחות זרות נוספות.

3. בילדותו הוא הבריז רבות מבית-הספר, ובילה בעיקר בים ובצפייה בדיונים בבית המשפט. הוא נזרק מבית-הספר והועבר לפנימייה חקלאית. כשהחליט ללמוד משפטים, עשה את כל מבחני הבגרות מחדש, וסיים בהצטיינות

4. שגב הוא כיום מעשירי הארץ. יש לו עסקים חובקי עולם, הונו נאמד בכמיליארד שקל. הוא מתגורר בפרויקט סי אנד סאן בצפון-מערב ת"א, עם אשתו השנייה איונה, מונגולית במקור

5. רעייתו הראשונה, מאירה, נפטרה ממחלה לפני כ-11 שנה. לאחר מותה הוא השיל 26 ק"ג ממשקלו, החל לעסוק בספורט, והחליט להימנע מרפואה קונבנציונלית

7. הוא אב לשלושה ילדים: עו"ד בועז שגב, מנהל משרדו ועו"ד בו; לאייל, ארכיטקט במקצועו; ולדנה, קרימינולוגית המשלימה כעת דוקטורט בתחום. הוא גם סב לנכד בן שנה, מור, ומעיד שהוא "סבא פעיל"

7. מאז גיל 27 - לאחר שסיים את הדוקטורט במשפטים והקים את משרדו - הוא לוקח חופשה מהעבודה במשך ארבעה חודשים בכל שנה

8. אחד התחביבים הבולטים שלו הוא הפלגה ביאכטה שבבעלותו. הוא גם אחד הישראלים היחידים שחצו את האוקיינוס האטלנטי ביאכטה, ואף תיעד את מסעו בספר "האוקיינוס האטלנטי, יומן הפלגה"