מייק וואלאס, המגיש המיתולוגי של "60 דקות", נפטר בגיל 93

וואלאס היה ממקימי תוכנית התחקירים היוקרתית של CBS והנחה אותה עד 2006 ■ לאורך 60 שנות הקריירה שלו זכה וואלאס ב-20 פרסי אמי וב-3 פרסי פיבודי

המנחה והמראיין הוותיק מייק וואלאס נפטר שלשום בגיל 93 בקונטיקט שבארה"ב. וואלאס היה ממקימיה של תוכנית התחקירים היוקרתית "60Minutes" של רשת CBS בשנת 1968, והוא נשאר בה כמנחה עד שנת 2006, עת פרש מההגשה בגיל 88.

"בעצב רב אנו מציינים את מותו של מייק וואלאס", אמר אתמול (א') לסלי מונבס, נשיא ומנכ"ל רשת CBS. "תרומתו יוצאת הדופן כשדרן היא בלתי ניתנת לכימות. הוא היווה חלק מהותי מתעשיית הטלוויזיה".

למרות שפרש מהגשת התוכנית ב-2006, המשיך וואלאס לשדר כתבות ולייעץ לתוכנית עוד מספר שנים, עד להתדרדרות במצבו הבריאותי. לאורך 60 שנות קריירה עיתונאית זכה וואלאס ב-20 פרסי אמי וב-3 פרסי פיבודי על הצטיינות בשידורי טלוויזיה.

יותר מכל, וואלאס נודע בשל סגנון עיקש וקשוח כמראיין. "ללא וואלאס וסגנונו האייקוני, כנראה ש'60Minutes' לא הייתה קיימת. זה כמעט לא משנה איזה סיפורים הוא כיסה, תמיד רצית לשמוע מה הוא יגיד בהמשך", נמסר מ-CBS.

בין היתר, בשל סגנונו, במשך 23 עונות עמדה "60Minutes" ברשימת 10 התוכניות הנצפות ביותר בארה"ב.

במהלך הקריירה שלו ראיין וואלאס מנהיגים רבים ברחבי העולם, בהם 7 נשיאים אמריקנים, נשיא איראן אייתוללה חומייני, יאסר ערפאת, מנחם בגין, אנואר סאדאת ומנואל נורייגה.

במהלך חייו נישא וואלאס 4 פעמים, ונולדו לו שני בנים. בן אחד נפטר בתאונה, ובנו השני משמש כמגיש חדשות.