עובדי תנובה לא יחדשו את העיצומים אחרי חג הפסח

גורם בכיר מטעם העובדים: "מאז שרודב עזב המו"מ הפך רציני יותר, והסיפור הזה שהוא רצה שנסכים ל-100 מפוטרים בכל שנה ירד מאותו הרגע מהפרק" ■ ההסכם עם ההנהלה עשוי להיחתם כבר בשבוע הבא, אך "בין הצדדים עדיין יש פערים"

שבוע לאחר שיו"ר תנובה שלמה רודב עזב את החברה בטריקת דלת בעקבות מה שהוגדר "חילוקי דעות מקצועיים" בינו לבין בעלת השליטה קרן אייפקס, יש מי שמצביע כבר על אפקט חיובי אחד: התקדמות במשא-ומתן בין ההנהלה לוועד העובדים על רקע סכסוך העבודה בחברה.

"מאז שהוא עזב המשא-ומתן הפך רציני יותר, והסיפור הזה שהוא רצה שנסכים ל-100 מפוטרים בכל שנה ירד מאותו הרגע מהפרק" - כך מספר ל"גלובס" גורם בכיר מטעם העובדים.

על-פי אותו גורם, עובדי תנובה לא צפויים לחדש את העיצומים מיד לאחר החג כפי שתכננו במקור, זאת בשל אווירה חיובית ועניינית בניהול המשא-ומתן. לאחר מספר שיחות שהתקיימו בשבוע האחרון, הצדדים צפויים להיפגש שוב מחר (ה'), ערב החג השני, ופעם נוספת ביום א' הקרוב. עם זאת, הגורם הבהיר כי בין הצדדים קיימים עדיין פערים, וכי בחלק מהנושאים "המשא-ומתן מתנהל על סדר היום של המשא-ומתן".

תוספת של 5% בשנה

רודב נחשב לדומיננטי מאוד בניהול המשא-ומתן עם ועד העובדים, אף שעשה זאת בעיקר מאחורי הקלעים. מלבד הדרישה לאפשר להנהלה לפטר מדי שנה מכסה של 100 עובדים לתקופה של 5 שנים (500 בסך-הכול), הוא דרש לכרוך את תוספות השכר לעובדים בהסכמתם לשינויים מבניים - בעיקר במערך ההפצה.

השינוי שדרש במערך ההפצה, שכולל בין השאר איחוד בין תחום הביצים לחלב, עורר מחלוקת לא רק עם העובדים אלא גם עם בעלת השליטה בחברה. כעת, כך על-פי הערכות, הנהלת תנובה לא תתנה עוד את החתימה על הסכם שכר בהסכמת העובדים לשינויים מבניים, אולם תדרוש הבנות עקרוניות בעניין השינויים הנדרשים או לכל הפחות ניהול משא-ומתן בעניין בתום-לב, מיד לאחר חתימת הסכם השכר.

עובדי תנובה דורשים תוספת שכר של 5% בשנה ובסך-הכול 15% ב-3 שנים, בעוד שהנהלת החברה הסכימה עד כה לתוספת של 3% בשנה.

עוד דורשים העובדים להשוות בין תנאיהם של עובדי דור ב' שנקלטו בחברה מאז 2005, לבין עובדי דור א' הוותיקים יותר. בעניין זה הסכימה ההנהלה להשוואת תנאים מדורגת על פני מספר רב של שנים, ועל-פי הערכות הצדדים יגיעו לפשרה בנושא שתכלול הדרגה מסוימת.

בהנהלת תנובה העדיפו שלא להגיב על הידיעה.