ספר הבז': "הכלכלה האמריקנית ממשיכה לצמוח בקצב מתון"

באופן כללי ספר הבז' הצביע על כך שהכלכלה האמריקנית מתאוששת בכל התחומים, החל בהתרחבות מגזר הייצור, השירותים העסקיים וכלה בתיירות ומכירות הרכבים ■ הגירעון הממשלתי של ארה"ב התרחב ב-5.3% במארס

הפדרל ריזרב פרסם היום (ד') את ספר הבז', הדוח הבודק את ההתפתחות הכלכלית בכל 12 המחוזות הפדרליים של ארה"ב, הצביע על כך שהכלכלה האמריקנית התרחבה בתקופה שבין אמצע פברואר לסוף מארס, במרבית התחומים, אם כי מחירי הנפט שעלו לרמות גבוהות הקשו על הפעילות הכלכלית, בייחוד בתחום הייצור והקמעונאות ועלולים להוות אבן נגף לצמיחה בעתיד.

הדוח מצביע על כך שמחירי הנפט הגבוהים בחודש מארס הקשו על הפעילות הכלכלית במגזר הייצור והקמעונאות ומעוררים דאגה בקרב הצרכנים והיצרנים החוששים מעליית מחירים שתפגע במכירות שלהם. באופן כללי ספר הבז' הצביע על כך שהכלכלה האמריקנית מתאוששת בכל התחומים, החל בהתרחבות מגזר הייצור, השירותים העסקיים, התיירות ומכירות הרכבים.

כאשר מעיינים בדוח ניתן לציין כי קיימים כמה סימנים היכולים להעיד על צמיחת הכלכלה בעתיד. כך למשל הדוח מציין לטובה את העובדה שקצב גיוס העובדים עדיין צומח, אם כי בקצב מתון ושיפור ניכר חל בצריכה הפרטית בכל מחוזות ה'פד'.

יחד עם זאת, הדוח מצביע על כך שההתאוששות בשוק הנדל"ן היא איטית יותר משאר הסקטורים אך עדיין במגמת שיפור מהדוחות הקודמים.

אנליסטים מציינים כי הנתונים הכלכליים שפורסמו באחרונה תומכים בדוח של ספר הבז' כך למשל, מדד מנהלי הרכש של חודש מארס הצביע על התרחבות פעילות הייצור והשירותים ומכירות הרכב ברבעון הראשון היו הגבוהות ביותר מאז 2008.

לאור התוצאות החיוביות שעליהן הצביע הדוח של הפדרל ריזרב, יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו חברי ועדת השוק הפתוח בישיבת הריבית הבאה שלהם, והאם "ייקברו" את התוכניות להשקת תמריצים נוספים (QE3).

הגירעון הממשלתי מתרחב

במקביל לספר הבז', משרד האוצר האמריקני הודיע היום כי הגירעון הממשלתי התרחב ב-5.3% בחודש מארס לרמה של 198.2 מיליארד דולר, לעומת 188.2 מיליארד דולר ב-2011. יחד עם זאת סקר האנליסטים של "בלומברג" הצביע על התרחבות גדולה יותר לרמה של 196 מיליארד דולר.