ארה"ב: זינוק בתביעות החדשות לדמי אבטלה ל-380 אלף

מדובר בעלייה חדה, לעומת תחזיות לירידה ל-355 אלף ■ הממוצע החודשי של התביעות החדשות עלה בכ-4,500 ■ מדד המחירים ליצרן נותר ללא שינוי ■ הגירעון המסחרי של ארה"ב רשם את הירידה הגדולה ביותר מאז מאי 2009

יום לאחר פרסום ספר הבז' של הפדרל ריזרב שהצביע על כך שהכלכלה האמריקנית ממשיכה להתרחב בקצב מתון, התפרסמו היום מספר נתוני מאקרו משמעותיים שכוללים בין היתר את מדד המחירים ליצרן לחודש מארס, מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה והגירעון המסחרי של ממשלת ארצות הברית.

נתחיל עם מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-7.4 וממנו עולה שחלה קפיצה במספר התביעות החדשות שעמדו על 380 אלף לעומת 367 אלף בשבוע שקדם לו, כשהתחזיות דיברו על ירידה לרמה של 355 אלף תביעות בשבוע. הממוצע בארבע השבועות האחרונים עלה ב-4,250 לרמה של 368.5 אלף תביעות.

"בהמשך לנתוני האבטלה שפורסמו בשבוע שעבר, אנחנו רואים שחלה האטה בשוק העבודה האמריקני", אמר שון אינקרמונה כלכלן בכיר בחברת 4Cast Inc. "אבל לא ניתן להגיע למסקנות חותכות רק על סמך נתון אחד של תביעות לדמי אבטלה ונתון אחד על אחוז האבטלה".

מדד המחירים ליצרן לחודש מארס נותר ללא שינוי זאת בעיקר הודות לירידה של כ-2% שנרשמה לאחרונה במחירי הנפט. על פי התחזיות הצפי היה לעלייה של 0.3% לאחר עלייה של 0.4% בחודש פברואר. מחירי האנרגיה ירדו ב-1% בחישוב שנתי בחודש מארס לעומת עלייה של 1.3% שנרשמה בחודש פברואר.

במדד הליבתי, שלא כולל את מחיר מוצרי המזון והאנרגיה, המדד רשם עלייה של 0.3% כשהצפי היה לעלייה של 0.2%. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במחיר המכוניות, משאיות, סבונים ומוצרי נקיון.

לעומת זאת הגירעון המסחרי של ארצות הברית ירד בחודש פברואר ל-(46-) מיליארד דולר לעומת (52.5-) מיליארד דולר בחודש פברואר. מדובר על ירידה של 12.4%, הירידה הגדולה ביותר מאז חודש מאי 2009, כך מדווח משרד המסחר בארצות הברית.

הגירעון המסחרי של ארצות הברית עם סין ירד בחודש פברואר ב-26% ל-19.4 מיליארד דולר לעומת 26 מיליארד דולר בחודש ינואר. הייצוא של ארצות הברית עלה בחודש פברואר ב-0.1% ל-181.2 מיליארד דולר לעומת זאת הייבוא ירד ב-2.7% ל-227.2 מיליארד דולר.

מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש מארס ושם אנחנו נקבל אינדקציה הרבה יותר טובה לגבי מצב המשק האמריקני. על פי התחזיות המדד צפוי לעלות ב-0.3% לאחר עלייה של 0.4% בחודש פברואר. המדד הליבתי צפוי לרשום עלייה של 0.2% לאחר עלייה של 0.1% בחודש פברואר.