"Markerweek" - הסוף: מוסף סוף השבוע של "דה מרקר" נסגר

גם מוסף הנדל"ן יאוחד אל תוך מהדורת יום שישי של העיתון ■ הסגירה הינה חלק מתהליך ההתייעלות שנוקטת הנהלת "הארץ" בשל מצבו הכלכלי של העיתון

מוסף סוף השבוע של "דה מרקר", "Markerweek", נסגר. עורכת "Markerweek", ענת ג'ורג'י, עדכנה את עובדי המוסף על הסגירה אתמול (ד') בערב החג.

יצוין כי ההודעה לעובדים נמסרה בניגוד לסיכומים שהושגו בחודשים האחרונים מול ועד עיתונאי "הארץ", לפיהם על ההנהלה לעדכן את הוועד כ-3-4 שבועות לפני ביצוע מהלך שבצידו פיטורים או הרעה בתנאים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" לפני שבועיים, ההחלטה לסגור את "Markerweek" היא חלק מסדרה של צעדי התייעלות שנוקטת הנהלת "הארץ" בשל המצב הכלכלי של העיתון.

בהודעתה לעובדים אמרה ג'ורג'י כי החל משבוע הבא יאוחד המוסף אל תוך העיתון המורחב של "דה מרקר" ביום שישי. עוד אמרה ג'ורג'י כי גם מוסף הנדל"ן יאוחד אל תוך מהדורת יום שישי של העיתון.

בשלב זה לא נמסר לעובדי מוסף "Markerweek" ומוסף הנדל"ן כיצד הם צפויים להיות מושפעים מהמהלך, אך גורמים במערכת העריכו כי צפויים פיטורים של חלק ניכר מהעיתונאים.

במכתב ששלח המו"ל עמוס שוקן לעובדי "הארץ" לפני שבועיים, הוא הסביר כי "מוטל יהיה עלינו השנה להצטמצם בכל החזיתות ולנקוט שורה של צעדי ייעול", זאת "כחלק מההכרח לנווט את הקבוצה בתקופה משברית זו".

"התקופה הקרובה", המשיך שוקן, "תעמיד אותנו במבחנים לא פשוטים, ואין לי ספק שבכוחות משותפים נוכל לעמוד בהם".

גורמים ב"הארץ" מעריכים כי בשל המצב הכלכלי של "הארץ", אליו נקלע בין היתר בשל המשבר הכללי בשוק הפרסום והתקשרות, צפויים פיטורים רבים בקבוצת "הארץ".

שעות ספורות לאחר שהתקבלה ההודעה פנה ועד עובדי "הארץ" להנהלת העיתון וקבל על כך שאופן העברת ההודעה לעובדים התנהל שוב בניגוד לסיכומים איתם, לפיהם ההנהלה חייבת ליידע את הוועד על מהלכים שבצידם פיטורי עובדים או הרעה בתנאים. זאת כדי שתוכל להתקיים היוועצות משותפת ובדיקה מעמיקה מצד הוועד של האפשרויות העומדות בפני ההנהלה והעובדים בטרם נקיטת צעדים, כגון העברתם למחלקות אחרות בתוך הקבוצה.

יצוין כי מעל סגירת המוסף מרחף האישור שנתן בית הדין לענייני עבודה לוועד לפני מספר חודשים להשבית את העיתון או לנקוט אמצעים אחרים. כזכור, אגודת העיתונאים בתל-אביב אף הקצתה 700 אלף שקל לוועד "הארץ" במקרה שאכן תתקבל החלטה כזאת.