אכזבה במזרח: הכלכלה הסינית צמחה ברבעון הראשון ב-8.1%

מדובר בקצב הצמיחה הנמוך ביותר מזה כמעט שלוש שנים, לעומת 8.9% ברבעון הרביעי של 2011 ■ אנליסט מהונג קונג: "ההשפעה הגדולה על הירידה הייתה הייצוא והצריכה"

הכלכלה הסינית צמחה ברבעון הראשון בקצב האיטי ביותר מזה כמעט שלוש שנים, כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ו') הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בסין.

הכלכה השנייה בגודלה בעולם צמחה ברבעון הראשון ב-8.1%, לעומת 8.9% ברבעון הרביעי של 2011. זאת, בניגוד להערכות שהגיעו עד ל-9% לפני פרסום הנתון.

"ההשפעה הגדולה על הירידה הייתה הייצוא והצריכה", אמר קווין לאי, אנליסט מהונג קונג. "באופן כללי, אני חושב שתוצאות הייצוא ברבעון הראשון אכזבו את הקונצנזוס".

לפי הנתונים, התפוקה התעשייתית בחודש מארס התרחבה ב-11.9%, המכירות הקמעונאיות עלו ב-15.2% וההשקעות הקבועות בנכסים, אחד ממנועי הצמיחה הבסיסיים של הכלכלה הסינית, עלו ב-20.9%. כל אלה עמדו בקו אחד עם ההערכות בשוק לפני פרסום הנתונים.

בכל שנת 2011 התרחבה הכלכלה הסינית ב-9.2% - שיא שלילי של שנתיים, אולם נתון טוב יותר מכפי שצפו האנליסטים.

הצמיחה ברבעון הראשון דומה לנתון של הרבעון השני של 2009, אז צמחה הכלכלה בקצב זהה של 8.1% מה שהביא את המדינה להזרים 4 טריליון יואן (635 מיליארד דולר) על מנת להמנע מההשפעות ההרסניות של המשבר הפיננסי העולמי.