ערב לפני האסון בהר הרצל: 300 ילדים היו על הבמה

בערב שלפני האסון בו נהרגה סגן הילה בצלאלי, השתתפו בחזרות גם 300 ילדים צעירים, חברי להקת מחול ירושלמית ■ "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו היו קורסים העמודים ערב לפני, או בזמן הטקס", אמר גורם המעורב בחקירה

אסון כבד אף יותר נמנע בהר הרצל: 300 ילדים צעירים, השייכים להרכב מחול ירושלמי המשתתף בטקס המשואות ביום העצמאות, השתתפו בימים האחרונים בחזרות לקראת הטקס הממלכתי.

גם בערב שלפני האסון, בו נהרגה סגן הילה בצלאלי כתוצאה מקריסת עמודי התאורה במקום, היו הילדים על הבמה. הילה ז"ל אף צילמה סרטון וידאו של הילדים צועדים על הרחבה, והעלתה אותו לפייסבוק שלה תחת השם "הצצה נדירה לטקס יום העצמאות ה-64". קשה לתאר את גודל האסון אילו היו גם מאות הילדים באותו הרגע על הבמה.

רק בשל הרצון לאפשר לילדים להשתתף בטקסים בבתי הספר לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, החליטו מארגני הטקס בהר הרצל לשחררם מיום החזרות אתמול. החזרה האחרונה נערכה רק ערב לפני האסון ונמשכה עד השעה 23:30 בלילה על מנת לאפשר את שחרורם של הילדים ביום בו התקיים האסון.

"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו העמודים היו קורסים יום לפני כן, או במהלך הטקס", אמר גורם המעורב בחקירה לעיתון "ידיעות אחרונות".

4 בעלי תפקידים חשודים בגרימת מוות ברשלנות

בינתיים, נמשכת חקירת התמוטטות גשר התאורה. המשטרה החליטה להשאיר במעצר ארבעה מתוך שמונת החשודים שעוכבו היום, אנשי חברת "עיצוב במה" האחראית על הקמת מערכת התאורה, והם יובאו מחר בפני שופט לדיון בהארכת מעצרם. הארבעה, ביניהם יועץ הבטיחות, המהנדס ואחראי עיצוב הבמות בטקס, חשודים בגרימת מוות ברשלנות.

צוות החקירה המיוחד שהוקם במרחב מוריה של משטרת ירושלים בעקבות האסון יבדוק בין היתר אם מבנה התאורה תוכנן ונבנה בהתאם לנהלי הבטיחות, אם יועץ הבטיחות והמהנדס אישרו את המבנה, והאם הביצוע בשטח תאם לתכניות.

מחברת "עיצוב במה" נמסר בתגובה: "החברה פועלת על פי הסטנדרטים הבינלאומיים המחמירים ביותר בהתאם להוראות החוק לאירועים המוניים. כוח האדם בחברה הינו מיומן ביותר, ואנו משתמשים בטכנולוגיות הבטוחות והמתקדמות ביותר בעולם. החברה פועלת אך ורק על פי ההוראות והאישורים של מהנדסי בטיחות, וגם במה זו אושרה על ידי מספר מהנדסי בטיחות ובהתאם להוראות ולדרישות. אנו מביעים צער עמוק על מות הקצינה ועל הנפגעים".