מוטורולה זום 2 - טאבלט טוב במחיר לא שפוי

ה-Xoom 2 הוא טאבלט יותר טוב מקודמו, אבל לא מהווה תחרות לאייפד ■ מחירו, הגבוה במאות שקלים מהאייפד, הופך אותו ללא רלוונטי ולרכישה לא מוצדקת

מוטורולה מוביליטי השיקה לפני תקופה לא ארוכה את Xoom 2 (מבטאים זום), טאבלט המשך לדגם הקודם הפחות מוצלח.

עיצוב: זום 2 כולל שיפורים במשקל ובעיצוב לעומת הדגם הראשון. המכשיר שוקל 600 גרם ועוביו 8.8 מ"מ, לעומת 730 גרם ו-12.9 מ"מ בדגם הקודם. המכשיר מותאם יותר לעבודה בצורה אופקית. כפתורי ווליום וכיבוי/הדלקה ממוקמים בגב המכשיר, בתנוחה מסורבלת לשימוש במצב אנכי.

חומרה, מצלמה ומסך: המצלמה האחורית נשארה עם חיישן של 5 מגה פיקסל באיכות שהפתיעה אותנו לטובה. המצלמה הקדמית ירדה ל-1.3 מגה פיקסל לעומת 2 מגה פיקסל. היא מיועדת בעיקר לשיחות וידיאו, כך שמדובר בנתון שלא אמור להפריע. צילום הווידיאו יחסית מוצלח. המסך נשאר בגודל 10.1 אינץ'. האיכות טובה, אך הצבעים דהויים מעט ואי אפשר לצפות בו באור שמש ישיר. המעבד הוא כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ לעומת מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ. נפח האחסון מוגבל כמו באייפד, הגרסה שבדקנו הגיעה עם 16 ג'יגה זיכרון פנימי וללא יכולת הרחבה.

ממשק: בעוד שיצרניות כמו אסוס וארכוס כבר השיקו בארץ טאבלטים מבוססי אנדרואיד 4 (איים קרים סנדוויץ'), מוטורולה השיקה את המכשיר עם גרסה 3.2 (האניקומב) והשדרוג העתידי ייקח לפחות מספר שבועות.

אביזרים: אפשר לקנות לזום 2 תושבת שולחנית המטעינה אותו ומאפשרת גם לחבר כוננים חיצוניים. מלבד זה, היא כוללת מקלדת ועכבר אלחוטיים (בלוטות'). היתרון: ניתן להקליד בקלות, כאילו עובדים על מחשב. החיסרון: לא נוח לקחת את כל האביזרים האלו לדרכים. בנוסף, המעבר בין אנגלית לעברית בזמן החיבור למקלדת מסורבל והוא ייפתר בעדכון גרסה.

בשורה התחתונה: זום 2 הוא מכשיר יותר טוב מקודמו, אבל לא מהווה תחרות לאייפד. מחירו, הגבוה במאות שקלים מהאייפד, הופך אותו ללא רלוונטי ולרכישה לא מוצדקת.

מחירים: 3,060 שקל באתר סלקום ו-3,690 שקל ברשתות השיווק (נמכר רק בגרסת מודם סלולרי). היבואן ייקר לאחרונה את מחיר המכשיר במאות שקלים, ואולי כדאי לחכות שמחירו ירד לאזור ה-3,000 שקל בחזרה.

ערכת האביזרים: 900 שקל (תחל להימכר בקרוב בחנויות).

ציון: 8.